TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

230 km rowerowych dróg Krakowa [FILM]
InfoBike.pl - Opublikowano: 14.01.2019 18:30:00
230 km rowerowych dróg Krakowa

Kraków rowerowo podsumował rok 2018 i ogłosił, że posiada już 230 km rowerowej infrastruktury.

W Krakowie powstało ponad 230 km infrastruktury rowerowej (w tym drogi dla rowerów, pasy rowerowe, kontrapasy oraz tzw. kontraruch rowerowy, gdzie dopuszczona jest jazda rowerem "pod prąd" na ulicach jednokierunkowych w strefie ruchu uspokojonego, czyli z ograniczeniem prędkości do 30 km/).

W roku 2018 oddane zostały kolejne kilometry ścieżek. To m.in. nowe drogi rowerowe wzdłuż odcinków ulic: Nowohuckiej; Zakopiańskiej; Piasta Kołodzieja, Srebrnych Orłów, Wiślickiej; Marii Konopnickiej.

Budowa tras rowerowych pomimo srogiej zimy w wielu miejscach wciąż jest prowadzona. Dzięki inwestycji prowadzonej przy ul. Kamieńskiego niebawem uda się połączyć Prokocim z centrum miasta. Obecnie z uwagi na konieczność poprowadzenia drogi rowerowej nad torami kolejowymi i konieczność wybudowania dodatkowej kładki tylko dla rowerzystów prowadzone są rozmowy z PKP.

Opracowywane są projekty dróg dla rowerów: od ulicy Powstańców wzdłuż ulic Strzelców i Lublańskiej do estakady wraz z dostosowaniem tunelu łączącego ulice brogi-Rakowicka do ruchu rowerowego; wzdłuż ulic Babińskiego i Skotnickiej od ul. Bunscha do ul. Trockiego.

Kolejne przetargi

W pierwszym kwartale tego roku ogłoszone zostaną przetargi na budowę dróg dla rowerów: od klasztoru Sióstr Norbertanek do istniejącego odcinka ścieżki przy Moście Zwierzynieckim, od Wioślarskiej do ul. Jodłowej oraz od ul. Mirowskiej do granicy miasta; budowę ścieżki wzdłuż Al. Solidarności; oraz z projektu Budżetu Obywatelskiego "Łączymy Parki Krakowa". Sytuacja w branży budowlanej w roku 2018 odbiła się na zaplanowanych do realizacji inwestycjach. Po raz pierwszy przy okazji wielomilionowego budżetu do przetargu nie stanęli wykonawcy, ale dzięki zarezerwowanym w budżecie środkom przetargi zostaną powtórzone.

Również przy okazji ważnych inwestycji drogowych, związanych z poprawą nawierzchni na jezdni staramy się pamiętać o rowerzystach. W ramach modernizacji linii tramwajowej do Bronowic, obok wymiany nawierzchni i chodników budowana jest droga rowerowa. DDR powstają przy przebudowywanej ul. Igołomskiej czy budowanej Trasie Łagiewnickiej. Podobnie będzie przy okazji modernizacji ulicy Krakowskiej. Tu w sercu Kazimierza, po remoncie jednej z najważniejszych jego ulic znajdzie się miejsce dla rowerzystów.

Prace prowadzone były również wzdłuż ul. Armii Krajowej, na odcinku od ul. Przybyszewskiego oraz na ul. Jasnogórskiej do granic miasta. Ale tu z uwagi na zimę i temperatury niesprzyjające pracom bitumicznym prace zostały przerwane do wiosny.

Innowacyjne kontrapasy

Kraków nie boi się innowacji, pierwsze drogi dla rowerów powstały w latach 50. XX wieku, gdzie? - W Nowej Hucie. Pierwsze kontrapasy na ulicach jednokierunkowych, którymi mogli sprawnie przemieszczać się cykliści powstały również na ulicy Kopernika w 2002 roku. Tu miasto również było pionierem przy wprowadzaniu nowych rowerowych idei.

W pierwszym kwartale tego roku rozpoczną się prace związane ze zmianą organizacji ruchu w pobliżu zalewu Bagry. Na ulicach okalających zalew, celem uspokojenia ruchu zmieniona zostanie organizacja ruchu umożliwiająca wprowadzenie kontraruchu dla rowerzystów na kilkunastu ulicach przy zalewie.

Od lat Kraków konsekwentnie realizuje politykę rowerową, inwestując nie tylko w infrastrukturę, ale także w starania zmiany zachowań komunikacyjnych mieszkańców. Sporym zainteresowaniem cieszy się miejski konkurs "Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca… i tak w kółko". W 2018 roku pracownicy 80 krakowskich firm i instytucji wybrali siodełko zamiast fotela samochodowego czy autobusu i przejechali łącznie 1 010 500 km.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
droga
Kraków
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.