TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

230 rowerów elektrycznych dla urzędników
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 08.10.2018 19:34:17
Zdj. Urząd Miejski w Chorzowie

Wiosną przyszłego roku urzędnicy oraz policjanci i strażnicy miejscy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii dostaną 230 rowerów elektrycznych. Mają im służyć w pracy. Jednocześnie metropolia chce rozwiać sieć tras rowerowych obejmujących 1,5 tys. km.

Wiosną przyszłego roku urzędnicy oraz policjanci i strażnicy miejscy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii dostaną 230 rowerów elektrycznych. Mają im służyć w pracy. Jednocześnie metropolia chce rozwiać sieć tras rowerowych obejmujących 1,5 tys. km.

Trzeciego października na stadionie Śląskim w Chorzowie zainaugurowano program "Rowerem lub na kole - do pracy, w pracy, z pracy", który ma zachęcać mieszkańców do zmiany nawyków transportowych.

- To kolejny krok na drodze do realizacji koncepcji "Roweru metropolitalnego". Nie można myśleć o nowoczesnym i ekologicznym transporcie miejskim bez roweru, który jest jego integralną częścią. Dlatego postanowiliśmy uczynić rower "oficjalnym" środkiem komunikacji dla urzędników. W planach mamy także przekazanie rowerów służbom mundurowym, m.in. straży miejskiej – powiedział Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

- Chcemy sprawić, aby rower zaczął być postrzegany jako równoprawny środek transportu miejskiego, a nawet - w pewnych sytuacjach - mający przewagę nad innymi środkami komunikacji - mówi Karolina Wadowska, członek zarządu GZM. - Zaczynamy od siebie i chcemy wyposażyć 41 gmin Metropolii w miejskie rowery elektryczne, które będą stanowiły służbowy środek transportu, służący do poruszania się na terenie gmin. Badania pokazują, że do pokonywania dystansu do 5 kilometrów, od drzwi do drzwi, nie ma szybszego i lepszego środka transportu niż rower. My chcemy wyposażyć urzędników w rowery wspomagane elektrycznie, a to znacząco wydłuży optymalny dystans podróży rowerem i poprawi jej komfort - dodaje Karolina Wadowska. 

Metropolitalne myślenie o rowerach nie kończy się jednak na ich zakupie dla urzędników. Na Stadionie Śląskim zaprezentowano także, szeroko konsultowany społecznie, "Wstępny projekt studium systemu tras metropolitalnych". - Połączenie wszystkich gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii zintegrowanym systemem tras rowerowych, zbudowanie tych tras zgodnie z najnowocześniejszymi standardami, koordynacja inwestycji infrastrukturalnych poszczególnych gmin - to gigantyczne zadanie z uwagi na skalę, obszar i koszty realizacji - mówi Karolina Wadowska, członek zarządu Metropolii GZM.

"Wstępny projekt studium systemu tras metropolitalnych" przedstawia proponowany przebieg tras rowerowych, wyznaczonych tak, aby spięły całą Metropolię, tworząc spójną całość, ale także wpisały się w projekty ponadregionalne. Wymaga to ścisłej współpracy, koordynacji i ogromnych nakładów finansowych. Przypomnijmy, że wybudowanie jednego kilometra  drogi rowerowej, według nowoczesnych standardów, kosztuje ok. miliona złotych.

- Aby podołać takim finansowym wyzwaniom musimy działać wspólnie z gminami – mówi Karolina Wadowska, członek zarządu Metropolii GZM. - Liczymy na to, że uda się namówić gminy do przeznaczenia środków z przyszłorocznego Funduszu Solidarności właśnie na ten cel, na budowę fragmentów dróg rowerowych, które będą łączyły trasy już istniejące w poszczególnych gminach - dodaje Karolina Wadowska. 

Przebieg dróg rowerowych, zapewniający ciągłość i bezpieczeństwo przejazdów pomiędzy gminami i miastami Metropolii, to kolejne z założeń koncepcji "Roweru metropolitalnego". Zawiera się w niej także ujednolicenie wytycznych dla gmin w zakresie budowy infrastruktury rowerowej. A ostatnim jej etapem będzie stworzenie metropolitalnego systemu wypożyczalni rowerów – informuje Urząd Miejski w Chorzowie.

Zwieńczeniem spotkania na Stadionie Śląskim był Wielki Wyścig Samorządowców. Prezydenci, burmistrzowie, wójtowie i oficerowie rowerowi metropolitalnych gmin wsiedli na rowery elektryczne i wystartowali w symbolicznym wyścigu - nie o puchary i medale, choć te także były - ale o nowoczesny i ekologiczny transport metropolitalny, którego integralną częścią jest rower. W samorządowej rywalizacji wystartował Wiceprezydent Marcin Michalik.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolia
rowery elektryczne
  • Daniel Babiarczuk – 10.10.2018

    Rowery elektryczne ? Dla Policji , Straży Miejskiej? A gdzie dbanie o kondycje? Rowery dla urzędników i jeszcze elektryczne. Nie stać urzędników na własne rowery

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.