Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

250 nowych rowerów dla Płockiego Roweru Miejskiego od Orlenu .

infobike
22.07.2020 10:35
0 Komentarzy

PKN Orlen powiększy system Płockiego Roweru Miejskiego o 250 jednośladów w 25 lokalizacjach. Oznacza to, że w obecnym sezonie do dyspozycji korzystających z wypożyczalni rowerów będzie łącznie 500 pojazdów na ponad 56 stacjach, zarówno w Płocku, jak i okolicznych miejscowościach – podała spółka.

PKN Orlen, którego siedziba i główny zakład produkcyjny znajduje się właśnie w Płocku (Mazowieckie) poinformował, że nowe stacje rowerowe, które uruchamia spółka, będą kompatybilne z istniejącym systemem miejskim wypożyczania jednośladów.

Płocki Rower Miejski uruchomiono w sierpniu 2018 r. w ramach umowy zawartej do 2020 r. między Urzędem Miasta a Nextbike Polska. System wypożyczalni działał też w 2019 r., w pierwszym pełnym sezonie, czyli od kwietnia do listopada. W tym roku wypożyczalnie rowerów miały zostać otwarte 1 kwietnia, jednak z uwagi na obostrzenia wynikające ze stanu epidemii koronawirusa, termin ten został odwołany. Wznowienie działalności nastąpiło 8 maja.

„PKN Orlen wyposaży Płocki Rower Miejski w dodatkowe 250 rowerów w 25 lokalizacjach. Oznacza to, że w obecnym sezonie użytkownicy jednośladów, w ramach systemu miejskiego, będą mieli do dyspozycji łącznie 500 rowerów na ponad 56 stacjach, zlokalizowanych zarówno w Płocku, jak i na obrzeżach miasta po lewobrzeżnej stronie Wisły oraz w pobliskim Łącku, Słupnie i Liszynie” – oznajmił w środowym komunikacie koncern. Podał przy tym, że „jak wynika z analiz operatora systemu Nextbike, Płock po zainstalowaniu przez PKN Orlen dodatkowych stacji rowerowych, będzie najlepiej wyposażonym w tym zakresie miastem w Polsce z liczbą mieszkańców powyżej 100 tys.”.

Koncern wyjaśnił, że jego stacje rowerowe będą tam „w pełni kompatybilne z istniejącym systemem miejskim”. Zapewnił, iż oznacza to, że pojazdy pobrane z innych lokalizacji, będzie można pozostawić w dowolnych terminalach ORLEN na terenie miasta i odwrotnie; wypożyczanie będzie odbywać się również na tych samych zasadach finansowych i za pomocą obecnie funkcjonujących aplikacji miejskich.
„W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu poszerzamy ofertę dla lokalnej społeczności w Płocku. Dwukrotne zwiększenie bazy rowerów płockiego systemu miejskiego to kolejny projekt, którego beneficjentami będą mieszkańcy miasta i okolic, a także turyści. W ten sposób umiejętnie łączymy społeczną odpowiedzialność biznesu z promocją aktywnego trybu życia” – powiedziała Agata Górnicka, dyrektor biura relacji z otoczeniem w PKN Orlen, cytowana w środowym komunikacie spółki.

Jak wyjaśnił koncern, przy wyborze lokalizacji nowych stacji w systemie Płockiego Roweru Miejskiego „pod uwagę brano przede wszystkim potrzeby zgłaszane przez mieszkańców np. na forach dyskusyjnych, opinie członków klubu turystyki rowerowej, odległości pomiędzy stacjami, bliskie położenie ścieżek rowerowych, a także sugestie ze strony właścicieli gruntów, na których zostaną ustawione stacje”. „Wybrane miejsca są istotne z punktu widzenia rozwoju całego systemu roweru miejskiego. Wypożyczanie pojazdów będzie możliwe po sukcesywnym przygotowaniu i utwardzeniu gruntów do montażu terminali i stojaków na rowery” – podkreślono w informacji.

PKN Orlen zaznaczył, że pasjonaci rowerowych wycieczek będą mogli dojechać do stacji rowerowych, które zostaną ustawione w miejscach bardziej oddalonych od centrum Płocka, czyli do okolicznych miejscowości, np. Liszyna i Słupna, do kąpieliska nad jeziorem w Grabinie, a także do centrum Łącka.

„Niezwykłe położenie naszej gminy wśród lasów i jezior oraz niemal 40-kilometrowa sieć ścieżek rowerowych i 30 km ścieżek dydaktycznych sprawia, że turyści traktują nasz obszar jako atrakcyjny teren do aktywnego wypoczynku. Dlatego też cieszy nas fakt zainstalowania stacji rowerowych w naszej okolicy. Mam nadzieję, że wpłynie to na wzrost aktywności fizycznej wśród mieszkańców jak i gości naszej gminy” – powiedział wójt gminy Łąck Zbigniew Białecki. Jak dodał, w najbliższych latach gmina chce wybudować miasteczko rowerowe w Łącku, a także ścieżki rowerowe na trasie Nowe Rumunki – Gąbin oraz ukończyć ostatni etap ścieżki Łąck – Gostynin.
PKN Orlen zapowiedział, iż mając na uwadze to, że wielu jego pracowników korzysta z jednośladów, dojeżdżając do pracy, nowe stacje rowerowe zostaną ustawione także przed bramami prowadzącymi do płockiego zakładu produkcyjnego koncernu.

W 2018 r., czyli w pierwszym, niepełnym sezonie Płockiego Roweru Miejskiego działało 27 stacji wypożyczania, w tym 25 własnych i 2 patronackie, gdzie łącznie było ponad 260 rowerów – w ciągu czterech miesięcy funkcjonowania systemu odnotowano wówczas 145 tys. wypożyczeń. Z kolei w 2019 r., w pełnym już sezonie trwającym od 1 kwietnia do 30 listopada, jednoślady wypożyczono tam prawie 290 tys. razy. Działało już wtedy w Płocku łącznie 31 stacji z 304 rowerami wraz z patronacką siecią handlową stacji oraz punktem zlokalizowanym w pobliskim Gulczewie Nowym, w gminie Słupno.

Uruchamiając w maju, po zimowej przerwie oraz spowodowanej obostrzeniami stanu epidemii koronawirusa system wypożyczalni rowerów, Urząd Miasta Płocka informował, że system obejmował tam wtedy 32 stacje i 311 jednośladów – wypożyczalnie będą czynne do listopada. Obecnie wszystkie rowery należące tam do płockiego systemu są regularnie dezynfekowane.

W Płocku sieć tras rowerowych to ponad 70 km. (PAP)


Komentarze