Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

3 miliony wypożyczeń Poznańskiego Roweru Miejskiego

infobike
05.09.2018 15:00
0 Komentarzy

Poznański Rower Miejski przekroczył kolejną granicę. Od początku działania systemu, czyli od 2012 roku, rowery były wypożyczane już 3 miliony razy. Dokładnie 31 sierpnia nastąpiło wypożyczenie numer 3 000 000.

System roweru miejskiego działa w Poznaniu od 15 kwietnia 2012. Przez pierwsze trzy sezony liczba rowerów i wypożyczeń nie zapowiadały popularności miejskiej wypożyczalni jednośladów. Przez te trzy lata było niecałe 200 tysięcy wypożyczeń. W trakcie kolejnych czterech sezonów – już ponad 2,8 miliona.Pod koniec lipca tego roku po raz pierwszy w trakcie jednego sezonu PRM osiągnął milion wypożyczeń. Na pobicie kolejnego rekordu trzeba było czekać trochę ponad miesiąc.

1,7 mln w jeden sezon

W 2012 roku działało tylko siedem stacji z 80 rowerami. Trzy lata później było ich już pięć razy więcej, a liczba wypożyczeń przekroczyła 120 tysięcy. W kolejnych latach przybywało stacji i rowerów. Obecnie jest ich odpowiednio 113 i 1200. Cały poprzedni sezon, który zakończył się po raz pierwszy w grudniu, zamknął się przekroczeniem miliona wypożyczeń. W tym roku liczba ta już zbliżyła się do 1,3 miliona, a do końca sezonu pozostały jeszcze trzy miesiące. Jeżeli pogoda będzie dopisywać, to zakładana liczba 1,7 miliona wypożyczeń z pewnością zostanie przekroczona.

Miliony w kolejnych latach

W przyszłym sezonie szykują się spore zmiany w systemie PRM. Rok 2018 jest ostatnim, w którym obowiązuje umowa z firmą Nextbike. Właśnie trwa przetarg na operatora PRM do końca 2022 roku.

Równocześnie będą funkcjonowały dwa systemy – 1200 rowerów trzeciej generacji i – docelowo – 800 czwartej generacji. Przewagą tych ostatnich będzie możliwość pozostawienia w dowolnym lub wyznaczonym miejscu, ale bez potrzeby wpięcia w stację lub do innego roweru. Wszystkie rowery będą posiadać nadajniki GPS oraz zamki blokujące.

Wyznaczone zostaną strefy – tzw. wirtualne stacje – w których użytkownicy będą mogli zwracać rowery – w sąsiedztwie obecnych stacji oraz nowe miejsca, w których brakuje stacji 3 generacji. Nie zmienią się ogólne zasady korzystania z roweru publicznego oraz taryfa opłat. Obecne rowery i stacje zostaną – w uzasadnionych przypadkach będzie można zmienić ich lokalizację.

Komentarze