TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

48 km dróg rowerowych na dawnej linii kolejowej
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 05.07.2018 20:46:29
Zdj. Urząd Miejski w Nowej Soli

Ponad 48 km infrastruktury rowerowej powstanie w Powiecie Nowosolskim. Drogi rowerowe powstaną na nieczynnej linii kolejowej.

Ponad 48 km infrastruktury rowerowej powstanie w Powiecie Nowosolskim. Drogi rowerowe powstaną na nieczynnej linii kolejowej. Wartość inwestycji to niemal 17 mln zł.

W ramach przygotowań do realizacji inwestycji w Otyniu trwa demontaż nieczynnej linii kolejowej, na której nasypie powstanie droga rowerowa. Projekt pn. “Kolej na rower - Budowa ścieżek rowerowych w ramach rozwoju transportu ekologicznego na terenie Powiatu Nowosolskiego" ma połączyć siecią dróg rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych gminy powiatu nowosolskiego: Nowa Sól – Miasto, Nowa Sól, Otyń, Kolsko oraz Kożuchów. 

Rewitalizacja niezwykłego zabytku – mostu w Stanach

Jednym z obiektów, który w ramach inwestycji będzie rewitalizowany, jest nieczynny most w Stanach – zabytek na skalę światową.

Ponad 48 km infrastruktury rowerowej

Jak informuje Urząd Miejski w Nowej Soli celem inwestycji jest zapewnienie dojazdu do miejsc pracy, placówek oświatowych i usługowych w powiecie nowosolskim i zapewnienie lepszej komunikacji pomiędzy gminami i regionem. Całkowita długość wybudowanych ścieżek to 48,20 km. Jej trasa przebiega śladem nieczynnej linii kolejowej nr 371 Wolsztyn – Żagań, w granicach Powiatu Nowosolskiego, w województwie lubuskim. Inwestycja będzie powiązana z istniejącą siecią dróg rowerowych na terenie miasta i gminy Nowa Sól, Miejską Strefą Przemysłową oraz Kostrzyńsko-Słubicką Strefą Ekonomiczną.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Powiat Nowosolski
Kolej na rower
droga rowerowa
  • Andrzej Zielonka – 05.07.2018

    Jak na razie nie ma zgody na odcinek Nowa Sól - Żagań.

  • Александр Арцишевский – 05.07.2018

    celem inwestycji jest zapewnienie dojazdu do miejsc pracy, placówek oświatowych i usługowych w powiecie nowosolskim i zapewnienie lepszej komunikacji pomiędzy gminami i regionem. WTF ? Taki cel to mogła by mieć rewitalizacja linii kolejowej ! Szkoda , że nie napisali ile z tej kasy ma iść na most i czy w ogóle remont przeprawy w posiadanych funduszach się zamknie

  • Sylwester Gdhjahdgj – 26.08.2018

    w tylek niech se wsadza te sciezki rowerowe, niech zlikwiduja wszystkie tory w lubuskiem to siadziemy na rowery 🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲 i naprzod uczcie dzieci jezdzic

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.