TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Akcja 150 cm dla rowerzysty. Popieramy!
InfoBike.pl - Opublikowano: 14.05.2018 13:30:43
Akcja 150 cm dla rowerzysty

Kampania edukacyjna "150 cm dla rowerzysty" nabiera tempa. Każdy może dostać informacyjną naklejkę, a ambasadorką akcji została Maja Włoszczowska

Kampania edukacyjna "150 cm dla rowerzysty" nabiera tempa. Każdy może dostać informacyjną naklejkę, a ambasadorką akcji została Maja Włoszczowska. Naszym zdaniem to bardzo potrzebna akcja w Polsce. Kto jeździ ten wie. 

150 cm dla rowerzysty to inicjatywa Stowarzyszenia Zdrowy Rower, mająca na celu uświadomienie kierowcom jak ważne jest utrzymanie odstępu 150 cm podczas wyprzedzania rowerzysty. W wielu polskich miastach można za darmo zgłaszać się po naklejki na samochód, ubranie czy sakwy, promujące kampanię. Akcję gorąco wspierają dwukrotna wicemistrzyni olimpijska Maja Włoszczowska i Bartosz Huzarski razem z jego Huzar Bike Academy.

Celem tej kampanii non-profit jest poprawa bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie komfortu rowerzystów. Co ważne, nie jest ona skierowana przeciwko kierowcom. Organizatorzy chcą tylko zwrócić ich uwagę na to, że trzymając odpowiedni dystans podczas wyprzedzania i zachowując ostrożność mogą wpłynąć na wyraźne polepszenie relacji pomiędzy obie grupami. Tak aby rowerzyści stali się pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego.

- Logo akcji jest dystrybuowane w formie naklejek na samochody, memów, nadruków na koszulki i reklam wielkoformatowych. Nalepki wykonane są na trwałej folii, którą można przykleić na auto, ubranie czy sakwy rowerowe lub gdziekolwiek indziej. Umieszczając ją na samochodzie kierowca może pokazać, że też jest rowerzystą i solidaryzuje się ze środowiskiem – wyjaśnia Piotr Łuczyński, prezes Stowarzyszenia Zdrowy Rower. – Po darmowy odbiór nalepek może zgłosić się każdy. Właśnie wysłaliśmy 100 pakietów z naklejkami do punktów dystrybucji w całej Polsce. Do ich rozprowadzania zachęcamy też stowarzyszenia, organizatorów wydarzeń sportowych, kluby czy kawiarnie – dodaje.

Kampanię "150 centymetrów" wspierają największa marka rowerowa w Polsce KROSS i Maja Włoszczowska z Kross Racing Team, która została jej ambasadorką. Jej zdaniem wzajemna kultura jazdy pomiędzy kierowcami oraz rowerzystami w Polsce znacząco się w ostatnich latach poprawiła. I jest duża szansa na dalsze postępy.

- Oczywiście daleko nam do Holandii czy Włoch. Tam jak na mnie trąbią, to z pozdrowieniami, a nie pretensjami w stylu, jak ja śmiem zajmować kawałek asfaltu. Na pewno im więcej ludzi będzie jeździć na rowerach, tym szybciej się ta kultura zmieni. Kierowca, przesiadając się bowiem do samochodu, w trakcie kolejnego spotkania z rowerzystą może wyobrazić sobie samego siebie na rowerze i jestem pewna, że natychmiast odpuści – mówi Maja Włoszczowska. - Na pewno potrzebujemy jednak solidnych kampanii informujących o prawach rowerzystów na drogach i potrzebie wzajemnego szacunku. Ale także uświadamiających rowerzystom, że ich też obowiązują przepisy ruchu drogowego, o czym wielu zdarza się zapominać – podkreśla.

Postulat "1,5 m" na swoich koszulkach umieścili też w tym sezonie wybitny były zawodowy kolarz szosowy Bartosz Huzarski i jego podopieczni ze szkoły kolarskiej Huzar Bike Academy. - W Polsce prawo jasno określa, że pojazd wyprzedający rowerzystę musi zachować odstęp co najmniej metra. Każda mniejsza odległość jest niebezpieczna, szczególnie dla niedoświadczonego rowerzysty. Zawirowania powietrza i sama bliskość auta mogą spowodować u niego odruchy paniki i efekcie katastrofę. W akademii sygnalizujemy na naszych strojach 1,5 metra. Walcząc o to jest spora szansa, że dostaniemy przynajmniej metr - tłumaczy Huzarski.

Więcej informacji na temat akcji Stowarzyszenia Zdrowy Rower wraz z listą punktów odbioru naklejek znajdziemy na stronie www.150cm.pl.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
akcja
bezpieczeństwo
  • Piotr Gardynik – 14.05.2018

    Moze skoro tyle praw dla rowerzysztow na drogach to rowniez niech placa obowiazkowe OC tak jak kierowcy, bo rowniez z ich winy sa wypadki.

  • Ela Kowal – 14.05.2018

    W kodeksie drogowym jest mowa o 1 m. Poza tym łamią przepisy, może od tego należałoby zacząć. Żaden rowerzysta nie ustąpi na ścieżce rowerowej na pasach pierwszeństwa pieszemu .

  • Robert Połomski – 14.05.2018

    Jakie 1,5 m.?

  • Julek Wojciechowski – 14.05.2018

    Maciej

  • Marcin Olszewski – 14.05.2018

    Może jeszcze was na autostrady wpuścić?

  • TransInfo.pl – 15.05.2018

    Panowie kierowcy - idzie weekend - wskoczcie na rower - najlepiej na jakąś drogę powiatową i zobaczycie, że jak będziecie wyprzedzani - najlepiej przez zestaw czy autobus - odległość ma znacznie. I o to właśnie w tej akcji chodzi. Jeżeli jest taka szansa - trzeba maksymalnie zwiększyć dystans od wyprzedzanego roweru i tyle. 1 m jest wymuszony przepisami - każdy centymetr więcej - kulturą jazdy.

  • Artur Obczyński – 15.05.2018

    A dlaczego nie zlikwidować w ogóle rowerów?? Dać pozwolenie na ścieżki rowerowe i tyle... Rowerzyści za dużo mogą.... Jakoś samochody po ścieżkach rowerowych nie mogą jeździć ale rowery po ulicy już tak... Żądam równouprawnienia!!!

  • Sebbastian Pioro – 16.05.2018

    Chyba im sie kraje pomyliły - w Polsce jest to metr... Ale prawo powinno obowiazywac obydwie strony - rowerzysta takze powinien trzymac dokladnie taka sama odleglosc od pojazdów by bylo sprawiedliwie 😂😂😂

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.