TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Amsterdam będzie jeszcze bardziej rowerowy
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 09.04.2019 18:02:15
Amsterdam będzie jeszcze bardziej rowerowy

W Amsterdamie tylko 22 proc. podróży odbywa się samochodem, a jednocześniedla aut zarezerwowane jest 45 proc. dróg. Z drugiej strony na rowerze dojeżdża niemal 70 proc. mieszkańców, a pod te jednoślady zarezerwowane jest tylko 11 proc. infrastruktury. Władze miasta postanowiły więc nieco zmienić te proporcje.

W Amsterdamie tylko 22 proc. podróży odbywa się samochodem, a jednocześniedla aut zarezerwowane jest 45 proc. dróg. Z drugiej strony na rowerze dojeżdża niemal 70 proc. mieszkańców, a pod te jednoślady zarezerwowane jest tylko 11 proc. infrastruktury. Władze miasta postanowiły więc nieco zmienić te proporcje.

Stąd pomysł na likwidację 11,2 tys. miejsc parkingowych, która będzie następować sukcesywnie aż do 2025 roku. To nie tylko kwestia zniechęcania kierowców do siadania za kółkiem. W wielu rejonach miejsca parkingowe dla aut zostaną zastąpione przestrzenią, gdzie można pozostawić rower. W mieście, gdzie wykorzystuje się go tak powszechnie możliwość zaparkowania roweru, często robi się problematyczna.

Na likwidowanych miejscach parkingowych sadzone będą też drzewaoraz poszerzane chodniki. Wszystko będzie zależne od miejscowych potrzeb, które rozwiązanie okaże się najkorzystniejsze z punktu widzenia mieszkańców.

Jako swoiste uzupełnienie tej decyzji ratusz zamierza też ograniczać zezwolenia, na podstawie których kierowcy mają prawo do parkowania w mieście. Władze chcą, aby rocznie ich liczba malała o około 1,5 tys. – do końca 2025 roku da to więc 10,5 tys. zezwoleń mniej (licząc z tym rokiem). Widać więc, że oba procesy dość proporcjonalnie będą się bilansowały.

Odbieranie uprawnień nie będzie przy tym główny narzędziem w realizacji tego postanowienia. Ratusz szacuje, że rocznie wygasa około 1,1 tys. zezwoleń, co wiąże się z wyprowadzką poszczególnych mieszkańców, sprzedażą auta, czy śmiercią użytkownika.

Źródło

Tekst udostępniony w oparciu o licencję Creative Commons.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Amsterdam
rowerzyści
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.