Blisko 150 stacji i 1500 rowerów miejskich w Łodzi
Od początku sierpnia mieszkańcy Łodzikorzystają z nowych stacji Łódzkiego Roweru Publicznego. Dodyspozycji mają 148 stacji i 1480 rowerów.
Do końca lipca Łódzki Rower Publiczny składał się ze 101samoobsługowych stacji wypożyczeń. Teraz do dyspozycji mieszkańcówjest już 148 stacji i 1480 rowerów. Ostatnia stacja tego etapurozbudowy – Aleksandrowska/Bielicowa – została uruchomiona wniedzielę.
Łódzki Rower Publiczny mocno zadebiutował w ubiegłymroku. Łodzianie pokochali ten sposób transportu, o czym świadczyduża liczba wypożyczeń w sezonie i liczne wnioski do BudżetuObywatelskiego o rozbudowę” – mówi Tomasz Wojtkiewicz,prezes Nextbike Polska. – „System rowerów w Łodzi rozwijasię w optymalny sposób – w pierwszym etapie stacje rowerowepowstały w obrębie Śródmieścia i blisko centrum miasta, terazuruchomiliśmy nowe stacje również w bardziej oddalonychdzielnicach.” Już po kilku dniach widać, jak rozbudowawpłynęła na zainteresowanie mieszkańców. Wzrosła liczbawypożyczeń, łodzianie chętnie wypożyczają i zwracają rowery nanowych stacjach.
Rozbudowa Łódzkiego Roweru Publicznego ucieszyła przedewszystkim mieszkańców dzielnic i osiedli poza ścisłym centrummiasta. Nowe stacje powstały m.in. na Bałutach, Widzewie, Polesiu iGórnej. Mają ułatwić mieszkańcom tych dzielnic komunikacjęrowerową ze Śródmieściem. Stacje ŁRP pojawiły się także przydworcach Łódź Żabieniec i Łódź Widzew umożliwiającmieszkańcom ościennych miast łączenie dojazdów Łódzką KolejąAglomeracyjną i rowerem.
Łódzki Rower Publiczny to jeden z najmłodszych systemówrowerów miejskich w Polsce. Powstał w 2016 roku i od razu stał sięjednym z największych i najpopularniejszych systemów rowerowych wPolsce. „Rower publiczny w Łodzi w półtora roku stał sięgałęzią transportu publicznego i naturalnym elementem łódzkiegokrajobrazu” – mówi Tomasz Wojtkiewicz. „Już teraz zrowerów korzysta ponad 80 tysięcy mieszkańców Łodzi. Przez całyubiegły sezon zanotowaliśmy ponad 1,5 miliona wypożyczeń, w tymroku jest ich już ponad 800 tysięcy. Łódź inspiruje swoimsukcesem inne miasta.” Rowery miejskie testowane są wZgierzu, a Urząd Marszałkowski planuje uruchomienie roweruaglomeracyjnego w miejscowościach, do których dojeżdża ŁódzkaKolej Aglomeracyjna.
To nie koniec rozbudowy Łódzkiego Roweru Publicznego. ZarządDróg i Transportu zapowiada, że jeszcze w sierpniu ogłosi przetargna kolejne stacje i rowery. Docelowo ŁRP ma się składać z około200 stacji i 2000 rowerów umacniając się na pozycji drugiegonajwiększego w Polsce i jednego z największych systemów Nextbike wEuropie.
Po rozbudowie zasady korzystania z Łódzkiego Roweru Publicznegonie zmienią się. Dla użytkowników identyfikujących się kartąMigawka pierwsze 25 minut każdego wypożyczenia jest bezpłatne,korzystanie do 60 minut kosztuje 1 zł, druga godzina wypożyczenia –2 złote, a trzecia i każda następna kosztują po 3 złotych.Pozostali użytkownicy mogą bezpłatnie wypożyczać rowery na czasnieprzekraczający 20 minut. Pierwsza godzina wypożyczenia kosztujezłotówkę, druga 3 złote a trzecia i każda następna po 5złotych. Opłata inicjalna wnoszona przy założeniu konta wynosi 20złotych.
Nowe stacje Łódzkiego Roweru Publicznego:
- ul. Kilińskiego / ul. Nawrot
- ul. Kopcińskiego / ul. Nawrot
- Dworzec Łódź Fabryczna / ul. POW
- ul. Kilińskiego / Park im. Sienkiewicza
- ul. Kopernika / ul. Łąkowa
- ul. Struga / ul. Żeligowskiego
- ul. Pogonowskiego / ul. 6 Sierpnia
- ul. Bratysławska / ul. Wileńska
- ul. Bratysławska / ul. Wróblewskiego
- ul. Bandurskiego / ul. Karolewska
- ul. Rajdowa / SP 41
- ul. Wileńska / ul. Grodzieńska
- ul. Wyszyńskiego / ul. Retkińska
- Dworzec Łódź Żabieniec
- ul. Wielkopolska / ul. Turoszowska
- ul. Aleksandrowska / ul. Bielicowa
- ul. Aleksandrowska / ul. Traktorowa
- ul. Traktorowa / ul. Rojna
- al. Włókniarzy – Akademia Muzyczna
- ul. Lutomierska / ul. Klonowa
- al. Włókniarzy / Rondo Korfantego
- ul. Hipoteczna / ul. Srebrna
- Park przy Hipotecznej
- ul. Zgierska / ul. Liściasta
- ul. Zgierska / ul. Czereśniowa
- ul. Zgierska / ul. Pstrągowa
- ul. Zgierska / ul. Świtezianki
- ul. Łagiewnicka / ul. Sowińskiego
- ul. Inflancka / ul. Zagajnikowa
- ul. Marysińska / ul. Górnicza
- al. Piłsudskiego / ul. Niciarniana
- ul. Rokicińska / ul. Bartoka
- Rondo Inwalidów
- Dworzec Łódź Widzew
- ul. Puszkina / ul. Wujaka
- ul. Chmielowskiego / ul. Adwentowicza
- al. Piłsudskiego – Urząd Stanu Cywilnego
- ul. Kilińskiego / ul. Przybyszewskiego
- ul. Kilińskiego / ul. Zarzewska
- ul. Przybyszewskiego / ul. Ozorkowska
- ul. Łęczycka / ul. Poznańska
- ul. Tatrzańska / ul. Felińskiego
- ul. Strycharska / ul. Granitowa
- ul. Rzgowska / ul. Dachowa
- al. Wyszyńskiego / ul. Armii Krajowej
- al. Wyszyńskiego pętla MPK
- ul. Kilińskiego / ul. Tylna
- Pełną mapę stacji Łódzkiego Roweru Publicznego znajduje sięna stronie lodzkirowerpubliczny.pl
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze