Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Blisko 150 stacji i 1500 rowerów miejskich w Łodzi

infobike
14.08.2017 11:10
0 Komentarzy

Od początku sierpnia mieszkańcy Łodzikorzystają z nowych stacji Łódzkiego Roweru Publicznego. Dodyspozycji mają 148 stacji i 1480 rowerów.

Do końca lipca Łódzki Rower Publiczny składał się ze 101samoobsługowych stacji wypożyczeń. Teraz do dyspozycji mieszkańcówjest już 148 stacji i 1480 rowerów. Ostatnia stacja tego etapurozbudowy – Aleksandrowska/Bielicowa – została uruchomiona wniedzielę.

Łódzki Rower Publiczny mocno zadebiutował w ubiegłymroku. Łodzianie pokochali ten sposób transportu, o czym świadczyduża liczba wypożyczeń w sezonie i liczne wnioski do BudżetuObywatelskiego o rozbudowę” – mówi Tomasz Wojtkiewicz,prezes Nextbike Polska. – „System rowerów w Łodzi rozwijasię w optymalny sposób – w pierwszym etapie stacje rowerowepowstały w obrębie Śródmieścia i blisko centrum miasta, terazuruchomiliśmy nowe stacje również w bardziej oddalonychdzielnicach.” Już po kilku dniach widać, jak rozbudowawpłynęła na zainteresowanie mieszkańców. Wzrosła liczbawypożyczeń, łodzianie chętnie wypożyczają i zwracają rowery nanowych stacjach.

Rozbudowa Łódzkiego Roweru Publicznego ucieszyła przedewszystkim mieszkańców dzielnic i osiedli poza ścisłym centrummiasta. Nowe stacje powstały m.in. na Bałutach, Widzewie, Polesiu iGórnej. Mają ułatwić mieszkańcom tych dzielnic komunikacjęrowerową ze Śródmieściem. Stacje ŁRP pojawiły się także przydworcach Łódź Żabieniec i Łódź Widzew umożliwiającmieszkańcom ościennych miast łączenie dojazdów Łódzką KolejąAglomeracyjną i rowerem.

Łódzki Rower Publiczny to jeden z najmłodszych systemówrowerów miejskich w Polsce. Powstał w 2016 roku i od razu stał sięjednym z największych i najpopularniejszych systemów rowerowych wPolsce. „Rower publiczny w Łodzi w półtora roku stał sięgałęzią transportu publicznego i naturalnym elementem łódzkiegokrajobrazu” – mówi Tomasz Wojtkiewicz. „Już teraz zrowerów korzysta ponad 80 tysięcy mieszkańców Łodzi. Przez całyubiegły sezon zanotowaliśmy ponad 1,5 miliona wypożyczeń, w tymroku jest ich już ponad 800 tysięcy. Łódź inspiruje swoimsukcesem inne miasta.” Rowery miejskie testowane są wZgierzu, a Urząd Marszałkowski planuje uruchomienie roweruaglomeracyjnego w miejscowościach, do których dojeżdża ŁódzkaKolej Aglomeracyjna.

To nie koniec rozbudowy Łódzkiego Roweru Publicznego. ZarządDróg i Transportu zapowiada, że jeszcze w sierpniu ogłosi przetargna kolejne stacje i rowery. Docelowo ŁRP ma się składać z około200 stacji i 2000 rowerów umacniając się na pozycji drugiegonajwiększego w Polsce i jednego z największych systemów Nextbike wEuropie.

Po rozbudowie zasady korzystania z Łódzkiego Roweru Publicznegonie zmienią się. Dla użytkowników identyfikujących się kartąMigawka pierwsze 25 minut każdego wypożyczenia jest bezpłatne,korzystanie do 60 minut kosztuje 1 zł, druga godzina wypożyczenia –2 złote, a trzecia i każda następna kosztują po 3 złotych.Pozostali użytkownicy mogą bezpłatnie wypożyczać rowery na czasnieprzekraczający 20 minut. Pierwsza godzina wypożyczenia kosztujezłotówkę, druga 3 złote a trzecia i każda następna po 5złotych. Opłata inicjalna wnoszona przy założeniu konta wynosi 20złotych.

Nowe stacje Łódzkiego Roweru Publicznego:

  • ul. Kilińskiego / ul. Nawrot
  • ul. Kopcińskiego / ul. Nawrot
  • Dworzec Łódź Fabryczna / ul. POW
  • ul. Kilińskiego / Park im. Sienkiewicza
  • ul. Kopernika / ul. Łąkowa
  • ul. Struga / ul. Żeligowskiego
  • ul. Pogonowskiego / ul. 6 Sierpnia
  • ul. Bratysławska / ul. Wileńska
  • ul. Bratysławska / ul. Wróblewskiego
  • ul. Bandurskiego / ul. Karolewska
  • ul. Rajdowa / SP 41
  • ul. Wileńska / ul. Grodzieńska
  • ul. Wyszyńskiego / ul. Retkińska
  • Dworzec Łódź Żabieniec
  • ul. Wielkopolska / ul. Turoszowska
  • ul. Aleksandrowska / ul. Bielicowa
  • ul. Aleksandrowska / ul. Traktorowa
  • ul. Traktorowa / ul. Rojna
  • al. Włókniarzy – Akademia Muzyczna
  • ul. Lutomierska / ul. Klonowa
  • al. Włókniarzy / Rondo Korfantego
  • ul. Hipoteczna / ul. Srebrna
  • Park przy Hipotecznej
  • ul. Zgierska / ul. Liściasta
  • ul. Zgierska / ul. Czereśniowa
  • ul. Zgierska / ul. Pstrągowa
  • ul. Zgierska / ul. Świtezianki
  • ul. Łagiewnicka / ul. Sowińskiego
  • ul. Inflancka / ul. Zagajnikowa
  • ul. Marysińska / ul. Górnicza
  • al. Piłsudskiego / ul. Niciarniana
  • ul. Rokicińska / ul. Bartoka
  • Rondo Inwalidów
  • Dworzec Łódź Widzew
  • ul. Puszkina / ul. Wujaka
  • ul. Chmielowskiego / ul. Adwentowicza
  • al. Piłsudskiego – Urząd Stanu Cywilnego
  • ul. Kilińskiego / ul. Przybyszewskiego
  • ul. Kilińskiego / ul. Zarzewska
  • ul. Przybyszewskiego / ul. Ozorkowska
  • ul. Łęczycka / ul. Poznańska
  • ul. Tatrzańska / ul. Felińskiego
  • ul. Strycharska / ul. Granitowa
  • ul. Rzgowska / ul. Dachowa
  • al. Wyszyńskiego / ul. Armii Krajowej
  • al. Wyszyńskiego pętla MPK
  • ul. Kilińskiego / ul. Tylna
  • Pełną mapę stacji Łódzkiego Roweru Publicznego znajduje sięna stronie lodzkirowerpubliczny.pl

Komentarze