TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Gdańsk: więcej miejsca dla rowerzystów. Jest gotowy projekt
GDAŃSK InfoBike.pl - Opublikowano: 18.05.2020 19:35:37
Gdańsk: więcej miejsca dla rowerzystów. Jest projekt. Fot. Grzegorz Mehring

Gdańsk opracował specjalny pakiet zadań pod hasłem: "Gdańsk Mobilny", który zakłada zwiększenie przestrzeni dla rowerzystów i pieszych kosztem ruchu samochodowego. To ważne działania, w których chodzi m.in. o pomoc w zachowaniu odpowiednich, bezpiecznych odległości od innych osób

Gdańsk opracował specjalny pakiet zadań pod hasłem: "Gdańsk Mobilny", który zakłada zwiększenie przestrzeni dla rowerzystów i pieszych kosztem ruchu samochodowego. To ważne działania, w których chodzi m.in. o pomoc w zachowaniu odpowiednich, bezpiecznych odległości od innych osób

Szykują się bardzo duże zmiany w ruchu w Gdańsku. Aleja Grunwaldzka zostanie w dwóch miejscach - we Wrzeszczu i w Oliwie - zawężona dla ruchu samochodowego, aby zrobić więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów. W całym mieście zostanie wyznaczonych wiele dodatkowych pasów rowerowych, nastąpi likwidacja przycisków przy przejściach dla pieszych i ustalony priorytet dla ruchu pieszego na wybranych ulicach. A to tylko niektóre zmiany, jakie zostaną wprowadzone w celu zachowania dystansu społecznego w dobie pandemii. A używanie do celów komunikacyjnych rowerów oraz przemieszczanie się pieszo, sprzyja zachowaniu właściwego dystansu.

Piotr Grzelak, Zastępca Prezydent ds. Zrównoważonego Rozwoju, na wstępie nawiązał do wytycznych i zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która odniosła się m.in. do kwestii ruchu w miastach w czasie epidemii.

- WHO zwraca uwagę na to by, gdy tylko jest to możliwe, rozważyć jazdę na rowerze lub poruszanie się pieszo. Zapewnia to utrzymanie bezpiecznego dystansu od innych oraz pomaga spełnić minimum dziennej aktywności fizycznej, co może być trudne w trybie pracy zdalnej oraz przy limitowanym dostępie do sportów i innych aktywności rekreacyjnych. W Gdańsku od zawsze promujemy ruch pieszy i z udziałem rowerów - podkreślał Piotr Grzelak.

W związku z pandemią, i związanymi z nią obostrzeniami, Miasto opracowało nowe zasady poruszania się w przestrzeni publicznej w tym trudnym czasie - na korzyść właśnie ruchu pieszego i rowerowego.

Co istotne, wielu z nas wciąż przestrzega zasad kwarantanny i do minimum ogranicza wyjścia z domu. Przekłada się to m.in. na zmniejszony ruch na ulicach, drogach rowerowych i chodnikach. Zakłada się, że powrót do poziomu ruchu, który odnotowywano przed wybuchem pandemii, powróci w pełni jesienią br. I na tę sytuację chce przygotować się Miasto.


- Będą wyznaczone pasy rowerowe na jezdni: na ul. Myśliwskiej, Platynowej, Barniewickiej, Matemblewskiej, Warszawskiej i 3 Maja. Wszystkie te zmiany odbędą się kosztem jezdni - powiedział z koleiRemigiusz Kitliński, Pełnomocnik Prezydent Gdańska ds. Komunikacji rowerowej

na ulicy Myśliwskiej (odcinek 0,5 km od ul. Andersa do sklepu Biedronka);

na ulicy Platynowej (odcinek 0,3 km od ul. Świętokrzyskiej do ul. Rumla);

na ulicy 3 Maja (odcinek 0,4 km od ul. Dąbrowskiego do dworca autobusowego);

na ulicy Matemblewskiej (odcinek 0,8 km od ul. Potokowej do ul. Waldorffa);

na ulicy Dragana (odcinek 1,0 km od ul. Sikorskiego do ul. Witosa);

na ulicy Warszawskiej (odcinek 0,2 km od skrzyżowania z al. Havla);

na ulicy Barniewickiej (odcinek 0,5 km od ul. Kielnieńskiej do ul. Parterowej).

- Wyznaczenie drogi rowerowej na jezdni al. Hallera (odcinek 0,8 km od ul. Czarny Dwór do ul. Wczasy)

- Likwidacja najbardziej niebezpiecznego punktu w ruchu rowerowym w Gdańsku. Znajduje się on przy skrzyżowaniu ul. Piramowicza z al. Zwycięstwa. W ostatnich 3 latach doszło tam do 23 wypadków i kolizji. Pomysł zakłada odwrócenie kierunku ruchu na ul. Piramowicza, co powinno doprowadzić do znaczącego ograniczenia ruchu samochodów, zwłaszcza tych wyjeżdżających z ul. Piramowicza

Większość rozwiązań zostanie wprowadzona w życie już na przełomie maja i czerwca. Te które wymagają większych przygotowań, w tym załatwienia wszelkich formalności i dokumentacji, będą wdrażane w ciągu miesiąca, dwóch. Opracowany pakiet będzie jeszcze konsultowany z Radami Dzielnic.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rower