Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hulajnogi przygotowują się do ustawy UTO

infobike
03.09.2019 13:30
0 Komentarzy

4 września firmy hive i CityBee współorganizują w Warszawie warsztaty dt. obecności e-hulajnóg w miastach. Efektem mają być rekomendacje do ustawy regulującej urządzenia transportu osobistego (UTO).

Konsultacje projektu ustawy wprowadzającej do polskiegosystemu prawnego tzw. UTO – przede wszystkim chodzi tu o elektryczne hulajnogi- potrwają do 9 września. Wobec obserwowanej na całym świecie ekspansjiinnowacyjnych, małych pojazdów elektrycznych ustawa ta będzie miała ogromneznaczenie – zarówno dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, jak i dla przyszłegokształtu transportu i komunikacji w polskich miastach.

-„W przeciągu niespełna roku w przestrzeni publicznejkilkunastu największych polskich miast pojawiło się blisko 10 tys.współdzielonych elektrycznych hulajnóg, udostępnianych przez 10 różnychoperatorów. Nowa forma mobilności zmienia miasta, a gorąca debata polaryzujejej przeciwników i zwolenników. Najwyższy czas, by w gronie wszystkichzainteresowanych opracować najlepsze rozwiązania i usprawnienia dotyczącetego środka transportu – mówi Adam Jędrzejewski, prezes stowarzyszenia MobilneMiasto, które zrzesza firmy współdzielonej mobilności i które jestorganizatorem warszawskich warsztatów.

We wspólnym interesie

W warsztatach 4 września wezmą udział przedstawicieleróżnych organizacji i grup społecznych (m.in. osób z niepełnosprawnościami,osób niedowidzących i niewidomych, seniorów, rodziców z dziećmi, rowerzystów),licznych jednostek, biur i służb miejskich (m.in. Zarządu Dróg Miejskich, BiuraPolityki Mobilności i Transportu, Straży Miejskiej), reprezentanci operatorówoferujących mieszkańcom współdzielone e-hulajnogi (hive, CityBee),przedstawiciele branży prywatnych urządzeń transportu osobistego, eksperci zdziedziny transportu, organizacje aktywistów miejskich oraz media.

Uczestnicy będą szukać odpowiedzi na pytanie jak pogodzićpotrzeby wszystkich osób korzystających z przestrzeni miejskiej z rucheme-hulajnóg i w jaki sposób zapewnić każdemu bezpieczeństwo. Zajmą się teżkwestią porządku publicznego, w tym tematem zachowania ładu na chodnikach iodpowiedniej estetyki miasta, która bywa zakłócana przez niekiedy chaotycznąobecność współdzielonych hulajnóg.

-„Cel jest jeden. Ponieważ e-hulajnogi są doskonałymrozwiązaniem dla miast, to tym bardziej trzeba sprawić, by stały się korzyściądla nas wszystkich. Wymaga to współodpowiedzialności i współpracy użytkowników,operatorów i miasta. – mówi Łukasz Gontarek, city manager hive, międzynarodowejsieci e-hulajnóg na minuty, obecnej w kilku miastach Polski.

-„Chcemy wypracować rozwiązania i usprawnienia w każdym zkluczowych obszarów związanych z użytkowaniem hulajnóg elektrycznych wmiastach. – dodaje Cezary Dudek, manager sieci CityBee, oferującej sharingzarówno e-hulajnóg, jak i aut dostawczych.

Komentarze