Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak Wiedeń ułatwia przesiadkę na rowery miejskie

infobike
29.09.2016 16:54
0 Komentarzy

Wiedeń od lat korzysta zsystemu rowerów miejskich Citybike. Obecnie dostępnych jest 1500rowerów. W godzinach szczytu może się jednak zdarzyć, żewszystkie są wypożyczone. Dlatego od niedawna na ekranachreklamowych w środkach transportu publicznego pojawia się aktualnainformacja o dostępności rowerów na najbliższym przystanku.

Sieć rowerów miejskich, Citybike Wien, w ostatnichlatach bardzo się rozrosła. Obecnie rower miejski można wypożyczyćprzy jednej ze 121 stacji rowerowych. Nadeszła pora, aby zintegrowaćten system z systemem transportu publicznego w Wiedniu. Od wrześniabr. wykorzystywane są do tego ekrany reklamowe w tramwajach czyautobusach, które dzięki specjalnemu oprogramowaniu i połączeniuz serwerem systemu Citybike, dostarczają informacji o dostępnościrowerów miejskich przy najbliższych i kolejnych przystankach.

Podróżni nie muszą się już zatem martwić, czyprzesiadając się np. z autobusu na rower miejski będzie on do ichdyspozycji. „Kombinacja różnych środków transportu cieszysię coraz większą popularnością” mówi Eduard Winter,dyrektor wiedeńskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego „WienerLinien”. Dlatego oprócz informacji o możliwości przesiadki iczasu oczekiwania na inny środek transportu, dodano informację oilości wolnych rowerów miejskich i to uaktualnianą na bieżąco.

W roku ubiegłym system Citybike zarejestrował ponadmilion wypożyczeń. Nie każdy jednak jeździ rowerem i tym większyskutek uboczny wyświetlanych informacji. Jak przekonuje Franz Solta,dyrektor Infoscreen: „w ten sposób pokazujemy prawie 500milionom pasażerów autobusów i tramwajów rocznie, że istniejerównież publiczny transport indywidualny, który jest tani,przyjazny dla środowiska i korzystny dla zdrowia”.

Wiedeński projekt to przykład na możliwościwykorzystania mediów dla rozwoju smart cities. Media w środkachkomunikacji publicznej powinny dostarczać informacji, którychkonsument potrzebuje najbardziej. Oprócz pogody, kultury czy sportumogą to być informacje o godzinach otwarcia urzędów czy muzeówitp.

Komentarze