TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Katowice - więcej stacji wypożyczalni rowerów i tras rowerowych
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 03.04.2019 17:56:58
Katowice - więcej stacji wypożyczalni rowerów i tras rowerowych

Katowice planują powiększenie wypożyczalni rowerów (z 54 do 75) oraz inwestycje w drogi rowerowe. W tym roku miasto ma wybudować 14 km infrastruktury rowerowej za 10 mln zł.

Katowice planują powiększenie wypożyczalni rowerów (z 54 do 75) oraz inwestycje w drogi rowerowe. W tym roku miasto ma wybudować 14 km infrastruktury rowerowej za 10 mln zł.

Jak zaznaczają przedstawiciele katowickiego magistratu, rower miejski cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców. Potwierdzają to liczby – w ubiegłym roku jednoślady wypożyczono w Katowicach ponad 200 tys. razy, a w systemie zarejestrowanych jest 41 tys. katowiczan. Z wypożyczanych rowerów korzystają zarówno studenci, seniorzy, jak i rodziny, które za pomocą rowerów typu cargo mogą przewozić małe dzieci.

Spośród 54 aktualnie działających stacji zdecydowana większość znajduje się w tych samych lokalizacjach, w których działały w ubiegłym roku. Już w najbliższych miesiącach ilość miejskich jednośladów w Katowicach wzrośnie. W ramach głosowania w zeszłorocznym budżecie obywatelskim katowiczanie zdecydowali o utworzeniu 12 nowych stacji rowerów miejskich.

"Podjąłem także decyzję, by od lipca uruchomić 9 dodatkowych stacji, by coraz większa grupa mieszkańców mogła korzystać z tego środka transportu. Tym samym w tym roku łącznie będzie można wypożyczyć rower z 75 punktów rozsianych po całym mieście" - powiedział prezydent Katowic Marcin Krupa podczas środowej symbolicznej inauguracji sezonu miejskiej sieci wypożyczalni rowerów.

Ważną zmianą dla użytkowników rowerów miejskich jest możliwość podróżowania od tego roku pomiędzy miastami, które posiadają system Nextbike. Oznacza to, że wypożyczając rower w Katowicach będzie go można oddać m.in. w Tychach, Sosnowcu, Chorzowie czy Gliwicach. Zmiana ta została wprowadzona dzięki dobrej współpracy miast w ramach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, która będzie pokrywać koszty relokacji rowerów pomiędzy gminami. Łącznie w tym roku koszt wdrożenia systemu rowerów miejskich w Katowicach wyniesie ponad 2 mln zł.

Dużą rolę w katowickim systemie rowerów miejskich odgrywają tzw. stacje sponsorskie, czyli takie, za których utrzymanie płacą instytucje publiczne czy prywatne firmy. Krupa dziękował w środę wszystkim partnerom za współtworzenie sieci rowerowej w Katowicach. Od początku kwietnia w Katowicach działa 13 takich stacji.

Lokalne władze planują rozbudować sieć tras rowerowych – w bieżącym roku, kosztem ponad 10 mln zł powstanie ich ok. 14 km. "Traktujemyrowerzarówno jako środek rekreacji, jak i transportu. Dlatego decyzją prezydenta Katowic inwestujemy znaczne środki w rozbudowę infrastruktury dla cyklistów" - powiedział naczelnik wydziału transportu w magistracie Bogusław Lowak.

Jedną z największych inwestycjirowerowych, które będą zrealizowane w tym roku jest połączenie, w ciągu ul. Armii Krajowej, na odcinku od ul. Bażantów do ul. Marzanny. Koszt budowy tego odcinka o długości 1890 metrów wyniesie 4,8 mln zł.Rowerowe połączenia pojawią się także w okolicy centrów przesiadkowych.

Poza budową nowych drógrowerowych w tym roku będą też wykonywane prace koncepcyjne i projektowe, które umożliwią realizowanie tego typu inwestycji w następnych latach. Najważniejsze plany dotyczą m.in. sporządzenia projektu połączenia Giszowca i Nikiszowca, ul. Radockiego i ul. Braci Wiechułów oraz ul. Gospodarczej z ul. Graniczną/Pułaskiego.(PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
rower miejski
droga
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.