TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kontrolowana strata Nextbike Polska
MONEY.PL - Opublikowano: 17.05.2018 10:37:10

Nextbike miał 3,09 mln zł straty netto, -0,9 mln zł EBITDA w I kw. 2018 r.

Jak informuje portal money.pl - Nextbike odnotował 3,09 mln zł straty netto w I kw. 2018 r. wobec 0,65 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 3,33 mln zł wobec 0,61 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: -0,9 mln zł wobec 0,36 mln zł rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,79 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 4,28 mln zł rok wcześniej.

"W I kw. 2018 spółka zanotowała wzrost przychodów z działalności, należy jednak brać pod uwagę, że jest to okres o sezonowo najniższych przychodach i najniższym wyniku EBITDA na tle pozostałych kwartałów roku obrotowego. Spółka intensywnie się rozwija, bierze udział w nowych przetargach, pracuje nad nowymi technologiami. Wraz ze zwiększeniem liczby rowerów, a co za tym idzie kosztów ich serwisu, zużycia części - zwiększyły się koszty operacyjne ponoszone w kwartale poprzedzającym uruchomienie nowego, rekordowego pod względem floty Nextbike Polska, sezonu" - powiedział prezes Tomasz Wojtkiewicz, cytowany w komunikacie.

"Duża część zwiększonych wydatków to koszty związane z ponownym uruchomieniem systemów, podniesieniem jakości usług i kontynuacją rozbudowy struktur do rozmiarów niezbędnych do jak najlepszej obsługi dynamicznie zwiększającej się z roku na rok liczby rowerów w naszej flocie. Jednocześnie pierwszy kwartał był dla nas okresem intensywnych prac nad pozyskaniem nowych zamówień, czego efektem dołożenie do floty kolejnych 5,6 tys. rowerów w przetargach, w których złożyliśmy najlepszą lub jedyną ofertę" - dodał prezes.

Liczba rowerów w systemach uruchomionych na dzień 31 marca 2018 r. wyniosła 12,4 tys. i była o 35% wyższa niż rok wcześniej.

"Wzrost ten wynika z pozyskanych kontraktów oraz rozbudowy systemów rowerów miejskich w ramach już zawartych umów. Na dzień publikacji raportu za I kw. 2018, czyli 15 maja br., flota Nextbike Polska, uwzględniająca przetargi, w których spółka złożyła jedyną lub najlepszą ofertę, oraz podpisane już kontrakty na systemy, które będą dopiero uruchomione, sięga 20 tys. rowerów" - czytamy dalej w komunikacie.

Wśród nich - uwzględniając liczbę rowerów przewidzianą do dostarczenia w sezonie 2018 - jest przetarg na System Roweru Metropolitalnego w Trójmieście. 19 marca 2018 r ogłoszony został przetarg na wybór dostawcy i operatora najnowocześniejszego, a zarazem największego, pod względem obszaru działania, systemu rowerów miejskich w Polsce, obejmującego 14 gmin. Jest to system czwartej generacji, tzn. rowery mogą funkcjonować niezależnie od stacji postojowych, podano także.

"Nextbike Polska zobowiązał się do dostarczenia w sumie w trakcie trwania umowy 4 080 tys. rowerów, wszystkich elektrycznych, za kwotę nieco ponad 40 mln zł brutto i tym samym złożył najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu. Przetarg czeka na rozstrzygnięcie. Na rozstrzygniecie czeka także m.in. Rowerowe Łódzkie - projekt, w którym także Nextbike Polska złożył najlepszą ofertę. To pierwszy w Polsce regionalny system bikesharingowy składający się z systemu wypożyczalni przy stacjach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz w najważniejszych punktach obsługiwanych przez nią miejscowości. Zaplanowany jest na ok 1 tys. rowerów w 10 miastach. Wartość projektu to 24 mln zł brutto" - wymieniono dalej w materiale.

Nextbike Polska jest numerem jeden na polskim rynku miejskich systemów rowerowych pod względem liczby rowerów (80% udziału w rynku). Spółka jest operatorem systemów rowerów miejskich w kilkudziesięciu miastach i miejscowościach w Polsce, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od sierpnia 2017 r.



WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Nextbike
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.