TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Łódź - umowa na wojewódzki system roweru publicznego
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 26.07.2018 17:15:38
Zdj. Z archiwum Nextbike Polska

W dziesięciu miastach woj. łódzkiego powstanie zintegrowany system wypożyczalni rowerów, w którym będzie można skorzystać z ponad tysiąca jednośladów. We wtorek w Łodzi podpisano umowę z wykonawcą projektu "Rowerowe Łódzkie", wartego prawie 24 mln zł.

W dziesięciu miastach woj. łódzkiego powstanie zintegrowany system wypożyczalni rowerów, w którym będzie można skorzystać z ponad tysiąca jednośladów. We wtorek w Łodzi podpisano umowę z wykonawcą projektu "Rowerowe Łódzkie", wartego prawie 24 mln zł.

"Łódzkie wsiada na rowery. Bierzemy przykład ze sprawdzonego już w Łodzi systemu roweru publicznego i razem z dziesięcioma samorządami, które podjęły błyskawiczną decyzję o włączeniu się w projekt, uruchomimy w nich po kilkanaście stacji, w których będzie można wypożyczyć rower. W ten sposób uzupełniona zostanie oferta komunikacyjna i turystyczna. Cieszymy się, że idziemy wspólnie w kierunku ekologicznego, niskoemisyjnego transportu" – powiedział marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień podczas uroczystości podpisania umowy z operatorem systemu.

Została nim firma Nextbike Serwis, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu. W ramach podpisanej we wtorek umowy spółka w ciągu trzech i pół miesiąca stworzy system wypożyczalni roweru publicznego w woj. łódzkim. W jego skład wejdzie 125 stacji wyposażonych w 1002 jednoślady.

Zintegrowana sieć roweru metropolitalnego obejmie dziesięć miast położonych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA). Oprócz Łodzi, gdzie powstanie 14 stacji ze 140 rowerami, znajdą się one także w Koluszkach (22 stacje i 126 rowerów), Pabianicach (14 stacji i 122 rowery), Kutnie (13 stacji i 110 rowerów), Łowiczu i Zduńskiej Woli (po 12 stacji i 96 rowerów), Sieradzu (12 stacji i 104 rowery), Zgierzu (11 stacji i 88 rowerów), Skierniewicach (9 stacji i 72 rowery) i Łasku (6 stacji i 48 rowerów).

W każdym z miast stacje z terminalami umożliwiającymi wypożyczenie roweru mają być zlokalizowane w okolicach dworców kolejowych, skąd według statystyk wypożyczanych jest najwięcej jednośladów oraz przystanków ŁKA.

"System zintegruje transport kolejowy z rowerowym. To tzw. intermodalność, dzięki której podróżni do stacji początkowej mogą dojechać rowerem, zostawić go w okolicy, a po dojechaniu pociągiem - na przykład do Łodzi - ponownie wsiąść na rower. Myślę, że po pierwszych doświadczeniach, system będzie się rozwijał w kolejnych miejscowościach w Łódzkiem" – tłumaczył prezes ŁKA Janusz Malinowski.

Szef operatora, firmy Nextbike Polska, Robert Lech podkreślił, że będzie to unikalne przedsięwzięcie w skali kraju. Jak dodał, jest przekonany, że połączenie transportu kolejowego z rowerowym okaże się sukcesem.

Wojewódzki rower publiczny realizowany jest w ramach projektu "Rowerowe Łódzkie". Obejmie on również budowę 15 parkingów rowerowych wraz z punktami naprawczymi m.in. w Łodzi, Koluszkach, Łowiczu i Sieradzu.

Srebrnoszare rowery będą czwartej generacji, dzięki czemu korzystanie z nich będzie możliwe przez 12 miesięcy w roku. Zostaną wyposażone w lokalizator GPS, co umożliwi jego zwrot nie tylko w stacjach rowerowych. Opłata ma być wzorowana na systemie Łódzkiego Roweru Publicznego, przy czym każdy z partnerów miejskich może wprowadzić własne ulgi. Pierwsze 20 minut jazdy ma być bezpłatne, za korzystanie od 21 min do godziny trzeba będzie zapłacić 1 zł.

Wartość inwestycji, której liderem jest woj. łódzkie, to 23,8 mln zł. Operator na uruchomienie systemu będzie miał 3,5 miesiąca. Jak jednak zapowiedział marszałek Stępień, stacje mają być uruchamiane sukcesywnie i pierwsze z nich zaczną działać jeszcze podczas wakacji. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
Rowerowe Łódzkie
Nextbike Polska
wypożyczalnia rowerów
województwo łódzkie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.