Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Londyn wyda blisko 4 mld zł na infrastrukturę rowerową

infobike
18.06.2018 13:32
0 Komentarzy

Już Boris Johnson był postrzegany jakoogromny entuzjasta rowerów, ale jego następca na stanowiskuburmistrza Londynu ostro go przelicytował. SadiqKhan podwoił budżet jaki stolica przeznaczy na infrastrukturę rowerową. Za jego kadencjiwydatki mają sięgnąć 770 mln funtów. To niemal 4 mld zł. Dlaporównania, cztery stadiony, które wyszykowaliśmy na Euro2012kosztowały 4,2 mld zł.

Tak dużakwota wynika ze skalii zasobności miasta,ale przesunięcie środków było i tak na tyle duże, że budowadróg rowerowych pochłonie 5,5proc. całego miejskiego budżetu przeznaczonego na transport.Wydatki będą duże, m.in. dlatego że Anglicy stawiają nabudowę rowerowychdróg szybkiego ruchu.Dzięki nim transport na dwóch kółkach zrobi się naprawdęszybki, bo ominie wszechobecne skrzyżowania i światła – dla takrozległego miasta to bardzo ważna kwestia.

W lipcurozpocznie się m.in. budowa CycleSuperhighway 11.To 4 km trasa, która połączy Swiss Cottage na północ od centrumz Portland Place niedaleko polskiej ambasady. Po drodze przetnie teżRegent's Park. Powstanie też trasa z okolic Tower Bridge doGreenwhich oraz z Olympii do Hounslow na zachodzie miasta.

Z nowymbudżetem sięgającym przeszło 17 funtów per capita Khanosiągnął poziominwestycji znanyze znacznie mniejszych miast wHolandii oraz Danii.Nie brak jednak również głosówkrytycznych,zarzucających, że miasto za bardzo koncentruje sięna velostradach,zamiast lepiej zagospodarować ulice.Wedle danych Transportfor London dziś w centralnym Londynie 46 proc. ruchumieszkańców odbywa się po drogach rowerowych, które zajmujątylko 30 proc. powierzchni ciągów komunikacyjnych. Stąd uwagi,że miastopowinno bardziej skupić się na przebudowanie zwykłych uliczmniejszając na nich udział aut.To nie tylko zwiększy sieć dróg rowerowych, ale także przyczynisię do poprawy jakości powietrza. A to jest ważne nie tylko dlajeżdżących tymi drogami rowerzystów.

Źródło

Tekst udosępniony w oparciu olicencję CreativeCommons.


Komentarze