TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MEVO coraz lepiej wypada w ... testach
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 06.03.2019 18:58:17
Zdj. Mevo - Rower Metropolitalny

Od ponad dwóch tygodni trwają testy Systemu Roweru Metropolitalnego MEVO. Ich wyniki są znacznie lepsze niż w styczniu. Po pozytywnym zakończeniu testów wypożyczalnia ma zacząć działać po tygodniu.

Od ponad dwóch tygodni trwają testy Systemu Roweru Metropolitalnego MEVO. Ich wyniki są znacznie lepsze niż w styczniu. Po pozytywnym zakończeniu testów wypożyczalnia ma zacząć działać po tygodniu.

Obecne testy są prowadzone w związku z błędami wykrytymi w styczniu. Pierwotnie system miał ruszyć 18 stycznia. Obecnie testowane są: aplikacja, strona internetowa, rowerowy, system nadzoru i infrastruktura postojowa. Testy będą trwały do momentu, gdy Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia - Sopot, stwierdzi, że jakość systemu jest na tyle wysoka, że można go przekazać do użytkowania mieszkańcom.

- Cieszy nas, że Wykonawca poprawił wiele błędów zgłoszonych po poprzednim rozruchu testowym – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot.

Długotrwałe testy Systemu w dużej mierze spowodowane były nieprawidłowym działaniem Systemu i aplikacji, co zostało odnotowane w ramach styczniowych testów. Zdiagnozowane w styczniu usterki dotyczyły niedokładności GPS w rowerach, co miało bezpośrednie przełożenie na działanie aplikacji. Jej nieprawidłowe funkcjonowanie powodowało m.in. błędne naliczanie opłat dla użytkowników na przykład poprzez zakwalifikowanie zwrotu poza stacją lub w strefie niedozwolonej, czy brak możliwości zlokalizowania roweru, a co za tym idzie wypożyczenia. Działanie GPS ma także wpływ na wskazywanie liczby rowerów dostępnych w stacjach. System rozliczania płatności nie może sprawiać żadnych problemów, a rozliczanie minut w ramach abonamentów, czy naliczanie opłat w taryfach minutowych, powinno być jasne i przejrzyste – informuje Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia – Sopot.

Obszar Metropolitalny zauważa, że w porównaniu do stycznia działanie systemu znacząco się poprawiło. Testy prowadzone są od kilkunastu dni przez pracowników pracowników Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot oraz partnerskich Urzędów.

Gruntowne testy MEVO

Symulowane są najróżniejsze sytuacje, które mogą mieć miejsce po oddaniu systemu w ręce użytkowników. Rowery są wystawiane na stacje i inne tereny na obszarze miast, aby sprawdzić sposób przypisywania im odpowiedniej lokalizacji na mapach. Testerzy wykupują też różnego rodzaju abonamenty sprawdzając sposoby rozliczeń. Do tego podczas jazdy sprawdzana jest wytrzymałość baterii, która zgodnie z OPZ powinna wystarczyć do przejechania 60 km. Zgłaszane są też pozorowane usterki rowerów, aby sprawdzić, czy istotne uszkodzenia powodują zniknięcie roweru z systemu. Pozwala to także sprawdzić działanie systemu do nadzoru: czy prawidłowo naliczają się kary za niepodjęcie w terminie naprawy roweru, puste lub przepełnione stacje. Do tego obserwowane są przejazdy rowerów, ale także samochodów serwisowych co pozwoli sprawdzić czy firma faktycznie wykonuje relokacje rowerów – informuje w komunikacje OM GGS.

Projekt "Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość projektu wynosi 40.272.906,00 zł, a dofinansowanie ze środków unijnych - 17.218.259 zł.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MEVO
wypożyczalnia rowerów
NB Tricity
Nextbike Polska
  • Dariusz Iwasyk – 07.03.2019

    Artur Trzcionkowski w końcu :)

  • Michał Dobras – 07.03.2019

    W Gdyni nawet testiwali jak działa ładowanie z sieci trolejbusowej. :p

  • Krystian Maciej Tomala – 07.03.2019

    W całym Trojmiescie widać te rowery dosłownie porozrzucane, pozostawione nieopodal stacji. To wyżej to ekstremalny przypadek, ale w Gdańsku na Zaspie tez porzucone rowery w zupełnym nieładzie. Nie wyglada to dobrze.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.