TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MEVO ma poślizg. Rowery przyniesie św. Mikołaj
InfoBike.pl - Opublikowano: 08.11.2018 12:00:27
MEVO ma poślizg. Rowery przyniesie św. Mikołaj

Zamiast planowanego 18 listopada, rower metropolitalny MEVO wystartuje najprawdopodobniej trzy tygodnie później.

Zamiast planowanego 18 listopada, rower metropolitalny MEVO wystartuje najprawdopodobniej trzy tygodnie później. Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot tłumaczy zmianę terminu przyczynami technicznymi i organizacyjnymi.

Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, które w imieniu 14 samorządów realizuje system roweru metropolitalnego, podkreśla, że monitoruje na bieżąco postęp prac nad projektem i będzie informował na bieżąco, czy zakładany termin 21 dni opóźnienia zostanie dotrzymany.

Wdrażanie MEVO

Na wdrożenie systemu roweru MEVO składa się wiele powiązanych elementów: konstrukcja wzorcowego roweru i uruchomienie procesu technologicznego ich produkcji, instalacja 660 stacji postojowych, system IT pozwalający na zarządzanie i wypożyczanie rowerów oraz uruchomienie centrum monitoringu.

Obecnie w każdym z tych obszarów prace są finalizowane. Jeśli chodzi o stacje postojowe, dużym wyzwaniem było przekazanie operatorowi systemu utwardzonych terenów, na których można było dokonać montażu stacji.

- Samo przekazanie dokumentów prawnych wraz z pozytywną opinią środowiskową dotyczącą możliwości montażu stacji wymagało wiele pracy administracyjnej i rozwiązania wielu kwestii formalno-prawnych - tłumaczy Michał Glaser, dyrektor biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. - Drobne opóźnienia spowodowane były też koniecznością utwardzania gruntów pod stacje, do czego konieczne było wynajęcie wykonawców robót budowlanych na terenie wszystkich czternastu gmin. Tymczasem rynek budowlany jest bardzo trudny ze względu na realizację setek inwestycji finansowanych w ramach projektów europejskich i brakuje wolnych rąk do pracy.

Stojaki pojawiły się już w większości miast i miejscowości, i większości wyznaczonych lokalizacji. Niedawno udoskonalony został system ich mocowania, aby nie odstawały od podłoża w przypadku pochyłych i nierównych powierzchni. Zaakceptowane zostały też duże i małe totemy informacyjne (ich wygląd poniżej), które są obecnie instalowane.

Czemu zimą?

- Chcemy nie tylko, aby trend coraz częstszego korzystania w codziennych podróżach z roweru był kontynuowany przez mieszkańców Gdańska i metropolii, ale wraz z MEVO rozpocząć nowy trend: aby rowerem poruszać się nie tylko w sezonie wiosna - jesień, ale również w mniej sprzyjającej aurze - odpowiada Michał Glaser. - Skoro masowe poruszanie się rowerami zimą jest możliwe w miastach Skandynawii, takich jak Kopenhaga, nie widzimy przeciwwskazań. dla których nie miałoby się to sprawdzić w gminach Obszaru Metropolitalnego.

Rower MEVO będzie jednym z pierwszych tak dużym w Polsce systemów, który będzie funkcjonował przez 12 miesięcy w roku uzupełniając dostępną ofertę transportową komunikacji publicznej. Zimą dostępne będzie 30 proc. floty - czyli dokładnie tyle, ile jeździć ma w pilotażowej fazie systemu (100 proc. pojazdów będzie dostępnych wiosną 2019 r.).

Największy system

System Roweru Metropolitalnego jest flagowym i najważniejszym przedsięwzięciem realizowanym w ramach RPO w Województwie Pomorskim. Będzie to największy w Europie system w całości składający się z rowerów elektrycznych. 4080 rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie funkcjonować będzie na terenie 14 gmin (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Tczew, Pruszcz Gdańsk, Rumia, Reda, Puck, Władysławowo, Żukowo, Kartuzy, Stężyca, Somonino, Sierakowice).

Rower Metropolitalny jest też przykładem współpracy metropolitalnej, dzięki której powstanie jednolity i zintegrowany środek transportu publicznego. To również przykład działania mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, jako źródła innowacji i rozwoju metropolii.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rower miejski
Mevo
NextBike
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.