Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MEVO nie działa jak powinno

infobike
10.05.2019 17:52
0 Komentarzy

MEVO cieszy się dużym zainteresowaniemużytkowników. To jednak nie znaczy, że działa dobrze. ZarządObszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot zażądałod spółki Nextbike przedstawienia planu naprawczego i nalicza kary umowne.

Wezwanie do przedstawienia planunaprawczego

Plannaprawczy ma dotyczyć działania serwisu i relokacji orazharmonogramu wdrożenia II etapu MEVO. Pismodo firmy Nextbike Polska wystosował w środę Prezes ZarząduAleksander Dulkiewicz. Wzywa w nim do natychmiastowego przedstawieniaplanu naprawczego oraz zaprezentowania harmonogramu wdrażania IIetapu Systemu Roweru Metropolitalnego MEVO. 

Zdaniem OMGGS operator nienajgorzej radzi sobie z wymianą rozładowanych baterii, jednak maproblem ze sprawnym serwisem i relokacją rowerów. Od tego główniezależy dostępność rowerów, która w dalszym ciągu jest poniżejoczekiwań.

– Od kilkudni obserwujemy wzrost dostępności rowerów MEVO. System osiągnąłpoziom 70%. W dalszym ciągu jest to stan nieakceptowalny, alewierzymy, że firma nadal wdraża nasze wcześniejsze zalecenia istan będzie się poprawiał. Liczymy na to, że zmiana na foteluprezesa spółki przyczyni się do poprawy jakości naszego systemu –mówiMichał Glaser, dyrektorbiura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot.

Dużo wypożyczeń i problemy z dostępnością

Ponad 330 tysięcy wypożyczeń odnotowało MEVO od dnia startusystemu. Daje to średnio 6 wypożyczeń każdego roweru dziennie.Stawia to nas w czołówce razem z Wrocławiem (również średnio 6wypożyczeń roweru na dobę) oraz wyprzedzamy Warszawę (5wypożyczeń), Łódź (4 wypożyczenia), Białystok (4wypożyczenia), czy Poznań (3 wypożyczenia) – informuje OMGGS.

– Widzimy, że mieszkańcy chętnie korzystająz MEVO, ale nie zapominamy jednak w tym wszystkim o problemach zjakimi się borykamy. Głównym z nich jest dostępność sprawnychrowerów. Od początku jest ona poniżej naszych oczekiwań, operatormusi więc liczyć się z karami umownymi –mówi Michał Glaser.

Naliczanie kar umownych

OMGGS postanowił naliczać kary umowne w związkuz niepoprawnym wykonaniem umowy przez firmę Nextbike Polska. Jakinformuje Obszar Metropolitalny, do końcakwietnia ich maksymalna wartość wynosi 4,54 mln zł, z czego kwota900 tys. zł została potrącona z faktury za wdrożenie I etapuMEVO.

– Pamiętajmy o tym, że są to maksymalnemożliwe kary, które naliczamy zgodnie z umową. Jesteśmy w pełniświadomi tego, że spółka może pójść z nami do sądu, niezgadzając się z ich wymiarem. Nasz zespół gromadzi wszelkieniezbędne dane, jesteśmy pewni prawidłowego naliczenia kar –mówi Michał Glaser.


Komentarze