TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Miodowa w Warszawie z infrastrukturą rowerową
PAP - Opublikowano: 12.09.2017 19:25:40
Miodowa w Warszawie z infrastrukturą rowerową

Nowa nawierzchnia z bloczków granitowych, płyty granitowe na chodnikach, latarnie "pastorał warszawski", kamienne progi zwalniające i nowe drogi rowerowe - tak ma wyglądać przebudowana ul. Miodowa. Właśnie rozpoczęły się pierwsze prace, mają potrwać 10 miesięcy i kosztować 20 mln zł.

Nowa nawierzchnia z bloczków granitowych, płyty granitowe na chodnikach, latarnie "pastorał warszawski", kamienne progi zwalniające i nowe drogi rowerowe - tak ma wyglądać przebudowana ul. Miodowa. Właśnie rozpoczęły się pierwsze prace, mają potrwać 10 miesięcy i kosztować 20 mln zł.

"To nie jest zwykły remont, jakich bardzo wiele rokrocznie, to remont wyjątkowy, ponieważ kontynuujemy w zasadzie przebudowę Krakowskiego Przedmieścia" - powiedziała wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska na poniedziałkowym briefingu na ul. Miodowej.

Kaznowska podkreśliła, że plany remontu ul. Miodowej zostały poddane konsultacjom społecznym. "Nie wiem, czy wszyscy będą zadowoleni, ale zawsze staramy się, żeby tych zadowolonych było więcej, niż tych niezadowolonych. Jestem przekonana, że Miodowa stanie się taką perełką wśród ulic Traktu Królewskiego" - powiedziała.

Przyznała, że ul. Miodowa bardzo "odstawała" od standardu, który został narzucony przez Krakowskie Przedmieście oraz przez kompleksową modernizację nawierzchni na Starym Mieście. Kaznowska powiedziała, że w ramach remontu na ul. Miodowej pojawi się nowa nawierzchnia "tożsama" z tą, którą jest na Krakowskim Przedmieściu, a więc płyty granitowe na chodnikach, bloki granitowe na jezdni.

Na Miodowej mają się też pojawić udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, nowe oświetlenie w postaci 35 replik słynnych latarni "pastorałów warszawskich" oraz na nowo wytyczone ścieżki rowerowe. Ruch na ulicy ma być spowolniony przez kamienne, wyspowe progi zwalniające.

Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski zaznaczył, że progi nie wpłyną na ruch autobusów, ponieważ będą one węższe niż rozstaw kół pojazdów komunikacji miejskiej.

Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania z ul. Senatorską, Długą i Świętojerską, zmiany obejmą również sygnalizację świetlną. Zlikwidowana zostanie sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Miodowej i Kapitulnej.

Puchalski powiedział, że prace na Miodowej trwać będą przez ok. 10 miesięcy. Pierwsze już się zaczęły od wymiany chodnika od strony Pomnika Powstania Warszawskiego. W przyszłym roku - dodał - prace będą odbywać się już na samej jezdni i konieczne będą wyłączenia z ruchu. "Liczymy na wyrozumiałość kierowców" - powiedział Puchalski.

Dodał, że nikogo chyba nie trzeba przekonywać o konieczności przeprowadzenia remontu Miodowej. "Jak się jedzie rowerem przerzutki same się przerzucają, jak się jedzie samochodem trzeba naprawdę w zapiętych pasach jechać. Żartowałem, że to jedyna ulica w Warszawie z kamienia, w której dziury uzupełnione są asfaltem" - powiedział Puchalski.

Jak poinformował, koszt przebudowy ul. Miodowej to nieco ponad 20 mln zł. Wykonawcą prac jest firma Strabag. (PAP)

kos/ pru/



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
ul. Miodowa
infrastruktura rowerowa
droga rowerowa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.