TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Radom weźmie w leasing autokar. Rocznik min. 2015
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.08.2019 13:00:26
fot. MPK Radom

Radomskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji dalej preferuje odnawianie taboru w oparciu o leasing autobusów. Tym razem na celowniku jest dostawa w takiej formie maksymalnie czteroletniego autokaru.

Radomskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji dalej preferuje odnawianie taboru w oparciu o leasing autobusów. Tym razem na celowniku jest dostawa w takiej formie maksymalnie czteroletniego autokaru.

Przewoźnik chce nabyć w formie pięcioletniego leasingu operacyjnego autokar wyprodukowany między 2015, a 2017 r. Pojazd ma zostać przekazany MPK w ciągu maksymalnie 30 dni od podpisania umowy. Przewoźnik zapłaci finansującemu 60 równych rat leasingowych. Spółka zastrzegła sobie opcję w postaci wykupu autokaru po wygaśnięciu leasingu. Odbędzie się w cenie wynoszącej 1% wartości netto pojazdu.

Maksymalnie czteroletni trójosiowy autokar ma mieć maksymalnie 150 000 km przebiegu. Ma umożliwiać podróż przynajmniej 57 pasażerom. Wysokie fotele pasażerskie muszą być wyposażone w regulację pochylenia i pasy bezpieczeństwa. Mają być tapicerowane materiałem o podwyższonym standardzie. Fotele i tapicerka nie mogą nosić śladów widocznego zużycia. Pod pokładem mają się znaleźć luki bagażowe o pojemności min. 7 m3. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-1-0.

Autokar ma być napędzany turbodoładowanym silnikiem diesla z intercoolerem i systemem m.in. detekcji pożaru w komorze. Jednostka ma spełniać normę Euro 6. Musi być ona nie słabsza niż 400 KM i osiągać min. 1800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ma być zblokowany z mechaniczną skrzynią biegów, która będzie umożliwiała zmianę przełożeń w trybie manualnym lub automatycznym.

Autokar musi być wyposażony w klimatyzację, toaletę oraz podwójne, przyciemniane od zewnątrz szyby. Obowiązkowo musi posiadać pod pokładem pasażerskim sypialnię dla kierowcy. Przy każdym fotelu znajdzie się gniazdo z portem USB i 220 V. Nie zabraknie oczywiście caffebarku, systemu pokładowego rozrywki i lodówki.

Pora na warunki, bez których spełnienia nie ma mowy o prawidłowej ofercie. MPK określiło trzy, które trzeba spełnić. Minimum w zakresie zdolności finansowej to 500 000 PLN. Warunek doświadczenia radomska spółka uznaje za spełniony jeśli oferent w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył przynajmniej dwa autobusy o standardzie analogicznym do wymagań w ramach przynajmniej dwóch dostaw. Do kompletu jeszcze wadium. Oferta musi posiadać zabezpieczenie na sumę 26 000 PLN.

Termin składania ofert mija 22 sierpnia. O wyborze najlepszej zdecydują trzy kryteria. Cena ma 60% wagi. 35% można zdobyć za zaoferowanie autokaru z przebiegiem między 100 000, a 150 000 km. Pozostałe 5% MPK przyzna za zaoferowanie pojazdu wyprodukowanego w 2017 r.

Kto wie czy nowy nabytek nie jest szukany z myślą o zastąpieniu trzynastoletniego Solarisa Vacanzy 13, którego radomskie MPK użytkuje od pięciu lat. Niski przebieg wobec autokaru, którego szuka radomski przewoźnik może sugerować, że na celowniku jest autobus demonstracyjny.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Radom
używane
wynajem
leasing
  • Jurek Maciejewski – 16.08.2019

    Największym błędem jest wskazywanie rocznika jako kryterium. Zamiast tego powinien być maksymalny dopuszczalny stopień zużycia, co powinno nie być zniszczone oraz możliwość wykonania jazdy testowej przed zakupem no i wymagane wyposażenie. Równie dobrze 10-letni wóz może być jak nówka, a 2-letni złomem.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.