TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Niemcy za legalizacją elektrycznych hulajnóg
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 17.05.2019 20:27:51
Niemcy za legalizacją elektrycznych hulajnóg

Niemiecka wyższa izba parlamentu Bundesrat przyjęła w piątek przepisy pozwalające osobom powyżej 14 roku życia poruszać się elektrycznymi hulajnogami o maksymalnej prędkości 20 km/h po ulicach i ścieżkach rowerowych - podała agencja Bloomberga.

Niemiecka wyższa izba parlamentu Bundesrat przyjęła w piątek przepisy pozwalające osobom powyżej 14 roku życia poruszać się elektrycznymi hulajnogami o maksymalnej prędkości 20 km/h po ulicach i ścieżkach rowerowych - podała agencja Bloomberga.

Jak zauważył Bloomberg, regulując kwestię poruszania się elektrycznych hulajnóg po drogach i ścieżkach rowerowych Bundesrat utorował drogę wejścia na największy europejski rynek amerykańskim start-upom takim jak Bird Rides i Lime.

Wiceminister transportu Steffen Bilger poinformował w ubiegłym tygodniu, że rząd zamierza wprowadzić przepisy zakazujące używania hulajnóg na chodnikach, ale pozwalające z nich korzystać bez konieczności zakładania kasku. Bilger zaznaczył wówczas, że prace rządu nad nowym prawem miałyby zakończyć się w przyszłym miesiącu.

Szwedzki start-up Voi Technology zapowiedział w tym tygodniu, że w czerwcu rozpocznie działalność w Niemczech. Konkurencyjna firma Flash, stworzona przez współzałożyciela spółki z branży dostawczej Delivery Hero Łukasza Gadowskiego, podpisała umowę partnerską z Herne, miastem w Nadrenii Północnej-Westfalii i będzie oferować elektryczne hulajnogi do wynajęcia.

Współzałożyciel i dyrektor generalny Voi Fredrik Hjelm ocenił, że pod względem prawnym "Niemcy były do tej pory najtrudniejszym rynkiem". Dodał, że jego firma musiała zbudować na tamtejszy rynek nowy model hulajnogi, ponieważ rząd "podszedł do sprawy w niemiecki sposób, skupiając się na pojeździe, w tym kącie między tylnym światłem i podłożem".

Voi jest jedną z największych firm europejskich na rosnącym rynku elektrycznych hulajnóg. Jak wynika z danych opracowanych przez Bloomberga, w ostatnim roku fundusze typu venture-capital zainwestowały w nią ponad 150 mln dolarów ryzyka. Agencja zauważyła jednak, że amerykańscy gracze, tacy jak Lime i Bird, zgromadzili setki milionów więcej i wygenerowali wycenę spółek w wysokości miliarda dolarów. Wywołało to szybką ekspansję międzynarodową, która spowodowała, że liczne firmy działające w Europie dążą do konsolidacji i fuzji, aby pozostać konkurencyjnymi.

Rzeczniczka firmy Bird w rozmowie z Bloombergiem zaznaczyła, że spółka "nie może się doczekać", aby wprowadzić swoje hulajnogi do niemieckich miast. Przeciwnicy nowych przepisów, w tym niemiecki związek rowerowy, lobbowali za ograniczeniami prędkości dla hulajnóg i uniemożliwieniem ich używania na chodnikach.

Gadowski w rozmowie z Bloombergiem stwierdził, że "to dobrze przemyślane prawodawstwo". "Nasze specjalnie zaprojektowane hulajnogi są już używane przez ludzi w siedmiu krajach. Wkrótce pojawią się w Niemczech i siedmiu kolejnych krajach" - zapowiedział.

Niektóre z wiodących gospodarek Europy nadal nie mają przepisów zezwalających na korzystanie z elektrycznych hulajnóg. Jak zauważyła agencja, w Wielkiej Brytanii brak wytycznych skłonił rząd do otwarcia największego przeglądu obowiązujących obecnie norm prawnych, z których część sięga 1835 r. (PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
hulajnoga
prawo
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.