Płocki Rower Miejski zakończył pierwszy pełny sezon
Blisko 290tysięcy wypożyczeń osiągnął Płocki Rower Miejski podczaspierwszego pełnego sezonu, który rozpoczął się 1 kwietnia izakończył 30 listopada.
Pierwszy całysezon PRM
W pierwszym pełnymsezonie funkcjonowania Płockiego Roweru Miejskiego, który trwał od1 kwietnia do 30 listopada, jednoślady wypożyczono tam prawie 290tys. razy. Z tej formy komunikacji korzystały tam najczęściejosoby od 18. do 39. roku życia – wynika m.in. z podsumowania UrzęduMiasta Płocka.
Według tychdanych, w tegorocznym sezonie w ramach Płockiego Roweru Miejskiegodziałało 31 stacji z 304 jednośladami do wypożyczania wraz zpatronacką siecią handlową stacji oraz punktem zlokalizowanym wpobliskim Gulczewie Nowym, w gminie Słupno.
Jak zaznaczyłpłocki Urząd Miasta, rok 2019 był pierwszym pełnym okresemfunkcjonowania tam rowerów miejskich i w tym czasie, do końcalistopada, system wypożyczania odnotował 23 tys. 64 użytkowników,z czego 8 tys. 768 osób to użytkownicy nowi, którzy zarejestrowalisię w tym roku.
„W sezonieod początku kwietnia do końca listopada na terenie miasta rowerymiejskie wypożyczono aż 287 tys. 359 razy, z czego 79 proc.wypożyczeń to wypożyczenia bezpłatne. Po rower chętniej sięgająmężczyźni – 54 proc., kobiety rzadziej – 46 proc.” -podał w środę w szczegółowych wyliczeniach Urząd Miasta Płocka.Zwrócił przy tym uwagę, że „zdecydowana większośćosób, które korzystają z Płockiego Roweru Miejskiego wypożyczago za pomocą aplikacji na smartfon – 92 proc., a tylko 8 proc.użytkowników korzysta z terminali na stacjach roweru miejskiego„.
Najwięcejjeżdżą młodzi
Z opublikowanychdanych wynika, że z Płockiego Roweru Miejskiego najchętniejkorzystają ludzie aktywni zawodowo w wieku 30-39 lat oraz osobyuczące się i studiujące w wieku 18-25 lat. „Osoby z tych grupwiekowych stanowią ponad połowę wszystkich użytkowników rowerumiejskiego” – podkreślił płocki Urząd Miasta. Dodałzarazem, iż statystyka pokazuje, że z roweru miejskiego częściejkorzystają tam osoby jadące do pracy czy szkoły niż w celachrekreacyjnych, co jest charakterystycznym trendem dla dużych miast,gdzie funkcjonuje „rower miejski”.
„Roweremjeździmy średnio 19 i pół minuty, najczęściej po południu,miedzy godz. 15 a 21. Płocki rekordzista przejechał 217 minutrowerem miejskim. Z roweru najchętniej korzystamy w piątki, anajrzadziej jeździmy we wtorki, ale w stosunku do innych dnitygodnia nie występują duże różnice” – wskazał wwyliczeniach Urząd Miasta Płocka. Wspomniał przy tym, iżrekordowym dniem pod względem wypożyczeń była tam niedziela, 7kwietnia – „wtedy z roweru miejskiego skorzystały aż 2202osoby„.
„Najchętniejwypożyczanym rowerem był pojazd o numerze 23917. Wypożyczono go1422 razy w całym sezonie” – podano w statystykachPłockiego Roweru Miejskiego za okres od początku kwietnia do końcalistopada. Według tych danych, korzystający tam z wypożyczalnirowerowych najchętniej jeżdżą główną magistralą rowerową,czyli drogą rowerową R-1, łączącą centrum miasta z peryferyjnądzielnicą Podolszyce, gdzie znajdują się największe osiedlamieszkaniowe i centra handlowe.
Rower miejskito strzał w 10
„Pierwszy,niepełny sezon funkcjonowania Płockiego Roweru Miejskiego pokazał,że jego uruchomienie było +strzałem w 10+. Rok 2019 potwierdził,że budowa sieci ponad 70 km dróg rowerowych w Płocku orazuruchomienie roweru miejskiego przypadło do gustu płocczanom.Dziękujemy i zapraszamy w sezonie 2020” – podsumował UrządMiasta Płocka.
Płocki RowerMiejski został uruchomiony w sierpniu 2018 r. w ramach zawartejwówczas umowy do 2020 r. między Urzędem Miasta a Nextbike Polska.W pierwszym, niepełnym sezonie w systemie działało tam 27 stacjiwypożyczania, w tym 25 własnych i 2 patronackie, łącznie ponad260 rowerów – w ciągu czterech miesięcy ich funkcjonowaniaodnotowano wówczas 145 tys. wypożyczeń.
Obecnie w Płockusieć tras rowerowych to ok. 70 km. W 2018 r. oddano tam do użytkunajdłuższą z nich – magistralę rowerową, której budowakosztowała 8,5 mln zł, z czego ok. 3 mln zł pochodziło z unijnegodofinansowania. Inwestycja, prowadzona od końca 2017 r., obejmowałarównież budowę zjazdów, chodników oraz kanalizacji deszczowej ioświetlenia. (PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze