TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Po testach Isuzu Kraśnik przymierza się do zakupów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.03.2019 15:00:31
fot. MPK Kraśnik, facebook.com

Przez minione kilkanaście dni pasażerowie w Kraśniku mogli podróżować testowym Isuzu Citibusem. Miasto jednak chce iść krok dalej i planuje jego zakupy nowych autobusów.

Przez minione kilkanaście dni pasażerowie w Kraśniku mogli podróżować testowym Isuzu Citibusem. Miasto jednak chce iść krok dalej i planuje zakupy nowych autobusów. Na ten rok zaplanowano jeszcze testy dwóch innych pojazdów. Mają one pomóc urzędnikom w podjęciu decyzji o wyborze najlepszej dla Kraśnika opcji.

Niskowejściowy Citibus został udostępniony na testy kraśnickiemu Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu do 22 marca. Egzemplarz, który przekazano przewoźnikowi umożliwia podróż 67 pasażerom, w tym 24 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 1-2-1. Isuzu w takiej wersji są eksploatowane od ubiegłego roku w Swarzędzu. Standardem jest jednak wariant 1-2-0.

Dzięki kompletacji napędu w postaci małego silnika Cummins ISB4.5E6C 210B, który jest zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Allison T280R ma być zapewnione niskie zużycie paliwa. To, co wyróżnia dziewięciometrowego Isuzu to zewnętrzna tablica elektroniczna, która jest jednocześnie tablicą czołową i boczną. Informacje dotyczące numeru linii i jej trasy są przewijane z przedniej części tablicy na boczną. Trzeba przyznać, że to ciekawe rozwiązanie.

W ubiegły czwartek Citibusa oficjalnie zaprezentowano przed Urzędem Miasta w Kraśniku. Autobus odbył demonstracyjny przejazd.

Zakupy w planach
"Obecnie średni wiek pojazdów eksploatowanych przez miejską spółkę komunikacyjną to 14 lat. W związku z tym w najbliższym czasie konieczna będzie wymiana taboru" - powołuje się na kraśnickich urzędniców portal krasnik.naszemiasto.pl - "To pierwszy z co najmniej trzech autobusów, które w tym roku testować będzie nasze MPK. Mamy nadzieję, że już w przyszłym roku tabor Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego zostanie odmłodzony."

Jak wskazali cena testowego Isuzu pojazdu jest bardzo atrakcyjna, gdyż wynosi 580 000 PLN. A to mniej niż miasto wydało na zakup Autosanów SanCity 9LE 2011 roku, które są mniej pojemne i bardziej awaryjne w opinii miasta.

"Autobus testowany w niższych pieniądzach ma takie samo zużycie paliwa mimo zastosowania automatycznej przekładni 6 biegowej. W standardzie jest też klimatyzacja całopojazdowa" - wyjaśnił Maksym Bratko z Urzędu Miasta w Kraśniku lokalnemu portalowi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Kraśnik
Isuzu
test
  • Maksym Bratko – 26.03.2019

    Jeśli mogę doprecyzować : testować będziemy jeszcze inne pojazdy, w tym roku oprócz Citibusa, jednodniowych testów BMC Neocity i testów Karsana Atak (w dniach 27.03-09.04) będziemy jeszcze testować Isuzu Novocity Life (Jesień). Wystąpimy także do producentów z chęcią przetestowania pojazdów klasy mini na bazie Mercedesa-Sprintera (wersje miejskie). Będziemy chcieli testować także autobusy wyposażone w alternatywne źródła napędu. Isuzu Citibus B902, którego testujemy od 12 Marca dobrze sprawdza się w naszym pagórkowatym terenie i spala jedynie 26 litrów ON/100km. Decyzje zakupowe podejmowane będą w przyszłym roku (w 2020 planujemy zakup około 3-4 sztuk). Odnowa taboru prowadzona będzie stopniowo - po kilka sztuk w roku. Początkowo oparta będzie także o pojazdy z rynku wtórnego, które pozwolą na uzupełnienie luk w taborze, które powstaną po wycofaniu najbardziej wyeksploatowanego pojazdu - MANa NM222 z 1997 roku oraz Autosana Sancity 9LE z 2011 roku, który został przez miejską spółkę wystawiony na sprzedaż. Pozdrawiam serdecznie :).

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.