TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pomorze Zachodnie - budowa i znakowanie 270 kilometrów tras rowerowych
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 28.01.2019 17:45:20
Pomorze Zachodnie - budowa i znakowanie 270 kilometrów tras rowerowych

Pomorze Zachodnie inwestuje w infrastrukturę rowerową. W tym roku planowana jest budowa i oznakowanie ponad 270 kilometrów tras rowerowych.

Pomorze Zachodnie inwestuje w infrastrukturę rowerową. W tym roku planowana jest budowa i oznakowanie ponad 270 kilometrów tras rowerowych. W planach są także prace przy dokumentacji projektowej dla kolejnych 483 kilometrów szlaków rowerowych w województwie.

Cztery główne szlaki tworzące Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego to: Velo Baltica, Trasa Pojezierzy Zachodnich, Stary Kolejowy Szlak i Trasa Zielonego Pogranicza (część szlaku Blue Velo). Przedsięwzięcie realizowane przez Województwo Zachodniopomorskie ma liczyć w przyszłości 1,1 tys. kilometrów tras rowerowych - wynika z informacji służb prasowych zachodniopomorskiego marszałka. Na sieć tras rowerowych składają się istniejące już szklaki i nowo wybudowane odcinki, a także odcinki budowane przez lokalne samorządy.

"Za każdym razem, gdy otwieraliśmy kolejne kilometry tras na Pomorzu Zachodnim spotykaliśmy się z niezwykłym entuzjazmem" - podkreśla cytowany w informacji prasowej zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz. "Miniony rok pokazał więc, że nasi mieszkańcy i turyści poszukują tych rowerowych szlaków, gdzie wycieczka może być naprawdę długa" - dodał.

Szlakiem o największym potencjale turystycznym ma być Trasa Nadmorska czyli Velo Baltica, prowadząca wzdłuż Bałtyku. Po połączeniu wszystkich istniejących i budowanych odcinków, na Pomorzu Zachodnim będzie ona liczyła około 240 kilometrów.

W ubiegłym roku Trasę Nadmorską wzbogacono o kilka odcinków, to np. Międzywodzie-Dziwnów i Łukęcin-Lędzin, których wykonanie towarzyszyło przebudowie drogi wojewódzkiej nr 102. Kolejnym zrealizowanym odcinkiem jest łącznik zbudowany w Kołobrzegu. Dzięki niemu rowerzyści mogą bezpiecznie jechać od Mrzeżyna do Grąbnicy. Kolejne kilometry trasy powstały pomiędzy Darłówkiem a Jarosławcem, gdzie malownicza trasa przebiega wzdłuż Jeziora Kopań. Jeszcze większą atrakcją może być szlak zbudowany w Łazach, niewielkiej nadmorskiej wiosce położonej między jeziorami Jamno i Bukowym.

Wszystkie wybudowane w ubiegłym roku odcinki Trasy Nadmorskiej (poza odcinkami wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 102) kosztowały łącznie prawie 10,8 mln zł. W 2019 r. na Trasie Nadmorskiej zaplanowano m.in. budowę i oznakowanie liczącego ponad 21,5 kilometra odcinka z Mielna do Pleśny.

Na Trasie Pojezierzy Zachodnich w 2018 r. zakończono budowę czterech odcinków trasy; Ińsko-Storkowo, Dargomyśl-Chwarszczany, Dzikowo-Barlinek i Siekierki-Trzcińsko-Zdrój. Szczególnie ostatni odcinek moze być atrakcją dla miłośników turystyki rowerowej, na co obok malowniczych terenów wpływ ma także skorelowanie ze stacją kolejową w Godkowie.

Cała Trasa Pojezierzy Zachodnich docelowo ma w przyszłości liczyć około 422 kilometrów i przebiegać przez Pojezierza: Myśliborskie, Choszczeńskie, Ińskie, Drawskie i Szczecineckie. Szczególnym punktem na szlaku będzie także most Siekierki – Neurudnitz, na którym jeszcze w br. powinny ruszyć prace modernizacyjne. Będzie to punkt obserwacji rzadkich gatunków ptaków, rozlewisk Odry, ale także wrota do rowerowych tras Pomorza Zachodniego lub przystanek na rowerowej drodze do Berlina, czy wzdłuż Odry.

Drogi rowerowe powstają także na Trasie Zielonego Pogranicza, wiodącej wzdłuż Odry i polsko-niemieckiej granicy. W ub.r. zakończono tam budowę odcinka Gryfino – Trzcińsko-Zdrój. Otwarto także odcinek Dargomyśl – Chwarszczany; trasa biegnie przez tereny leśne w dorzeczu rzeki Myśli i wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 127, a na skrzyżowaniu z brukowaną drogą gminną w Chwarszczanach ścieżka odbija w kierunku jednego z najcenniejszych zabytków Pomorza Zachodniego, czyli trzynastowiecznej kaplicy templariuszy.

Trasa Zielonego Pogranicza jest znana również jako Blue Velo. Zaczyna się w Międzyzdrojach i biegnie na południe najpierw przez Wyspę Wolin, wzdłuż Zalewu Szczecińskiego, Szczecin i do Kostrzyna nad Odrą.

Wszystkie inwestycje są realizowane dzięki dofinansowaniu środkami unijnymi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020. Wysokość wsparcia to blisko 85 proc. wartości wszystkich inwestycji. (PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pomorze Zachodnie
trasy rowerowe
droga rowerowa
Velo Baltica
Trasa Pojezierzy Zachodnich
Stary Kolejowy Szlak
Trasa Zielonego Pogranicza
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.