TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Powiększony Wrocławski Rower Miejski wraca 1 marca
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 20.02.2018 19:00:28
Zdj. Paweł Błach - InfoBike.pl

Większy o 5 stacji i 50 rowerów wraca po zimowej przerwie Wrocławski Rower Miejski. 1 marca na ulicach Wrocławia będzie dostępnych 81 stacji i 810 rowerów.

Większy o 5 stacji i 50 rowerów wraca po zimowej przerwie Wrocławski Rower Miejski. 1 marca na ulicach Wrocławia będzie dostępnych 81 stacji i 810 rowerów.

Nowy sezon potrwa od 1 marca do końca listopada. Jak informuje Nextbike Polska dd przyszłego roku miasto zapowiada dalszą rozbudowę systemu.

"Wrocławski Rower Miejski to dla nas jedno z ważniejszych ogniw prowadzonej polityki rowerowej. Dodatkowo intensywnie rozbudowujemy sieć tras rowerowych oraz powiększamy liczbę rowerowych miejsc parkingowych. Ze względu na olbrzymie zainteresowanie Wrocławian korzystaniem z wypożyczalni w 2019 roku przymierzamy się do mocnej rozbudowy systemu do 2000 rowerów. Już wkrótce przeprowadzimy konsultacje społeczne dotyczące lokalizacji stacji w przyszłości" – mówi Daniel Chojnacki, wrocławski oficer rowerowy. 

Sponsorskie stacje ORLENu

Wrocław staje się drugim, obok Warszawy, miastem, w którym PKN Orlen zasponsorował nowe stacje wypożyczalni roweru miejskiego. Warszawa wzbogaci się o 11 stacji, a Wrocław dostanie takich stacji pięć. Nowe stacje będą kompatybilne z istniejącymi dotychczas stacjami. Użytkownicy systemu Orlen dostaną nową stronę internetową, dzięki której będzie można otrzymywać m.in. kupony zniżkowe do wykorzystania na stacji i punkty VITAY. Pięć nowych stacji będzie dostępnych na przełomie marca i kwietnia. Nowe stacje znajdą się przy ul. Ślężnej 88A, Żmigrodzkiej 116, Ks. Witolda 79, ul. Ślężnej 129A, Rawickiej 2. 

"Wrocław to dla Nextbike Polska wyjątkowe miasto. To tu w 2011 roku zaczynaliśmy rowerową rewolucję w Polsce. W tym roku Wrocławski Rower Miejski rozbudowujemy razem z PKN ORLEN o kolejne stacje" – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska, operatora Wrocławskiego Roweru Miejskiego. 

Prywatni sponsorzy

Prywatni sponsorzy finansują stacje Aleja Bielany, Arkady, Promenady Business Park i Sky Tower. "Centra handlowe i biurowce dzięki stacjom roweru miejskiego pozyskują nowych klientów, umożliwiając im łatwy i przyjemny dojazd. Podobną funkcję będą miały stacje roweru miejskiego umiejscowione przy stacjach PKN ORLEN. Dziś stacja benzynowa to swoiste małe centrum handlowo-usługowe, w którym nie tylko można dokonać zakupów, ale i zjeść" – tłumaczy Tomasz Wojtkiewicz.

Zasady korzystania z WRM

Zasady korzystania z Wrocławskiego Roweru Miejskiego nie zmienią się. Bezpłatne pozostaje każde nieprzekraczające 20 minut wypożyczenie. Przejażdżka do 60 minut kosztuje 2 złote, a każda kolejna godzina po 4 złote. W systemie można się zarejestrować przez internet, aplikację mobilną lub umiejscowiony przy każdej stacji terminal. Należy też zasilić konto kwotą minimum 10 złotych, z których pobierana będzie opłata za dłuższe wypożyczenia. Najszybszym sposobem wypożyczenia jest skorzystanie z aplikacji mobilnej Nextbike, można to również szybko zrobić za pomocą terminala. "Większość wypożyczeń dokonywanych jest za pomocą aplikacji. Siłą systemu jest jednak to, że może z niego skorzystać każdy, również osoby, które z aplikacji mobilnej nie chcą lub nie mogą korzystać" – mówi Tomasz Wojtkiewicz.

Przez siedem lat w systemie zarejestrowało się ponad 160 tysięcy użytkowników, którzy tylko w ostatnim sezonie wypożyczyli rowery 954 tysiące razy. Liczba użytkowników wciąż rośnie. W ubiegłym sezonie w systemie zarejestrowało się niemal 25 tysięcy nowych osób.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
Wrocławski Rower Miejski
Nextbike Polska
wypożyczalnia rowerów
ORLEN
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.