TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Powstanie Biuro Polityki Mobilności i Transportu
PAP - Opublikowano: 03.02.2017 21:52:59
Powstanie Biuro Polityki Mobilności i Transportu

20 lutego powstanie Biuro Polityki Mobilności i Transportu, które zastąpi Biuro Drogownictwa i Komunikacji - poinformowała na konferencji w czwartek wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska. Wśród zadań Biura będzie m.in. dbanie o utrzymanie odpowiednich standardów ruchu pieszego i rowerowego.

20 lutego powstanie Biuro Polityki Mobilności i Transportu, które zastąpi Biuro Drogownictwa i Komunikacji - poinformowała na konferencji w czwartek wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska. Wśród zadań Biura będzie m.in. dbanie o utrzymanie odpowiednich standardów ruchu pieszego i rowerowego.

Biuro Polityki Mobilności i Transportu będzie składać się z trzech pionów. Pionem Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu odpowiedzialnym m.in. za politykę bezpieczeństwa ruchu drogowego i transportu, programy i audyty bezpieczeństwa ruchu drogowego, zatwierdzanie stałych i czasowych organizacji ruchu pokieruje Michał Domaradzki, były komendant stołecznej policji, a w ostatnim roku pełnomocnik prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz ds. bezpieczeństwa w komunikacji.

Dyrektorem pionu Mobilności i Strategii Transportu, w którego kompetencjach będzie m.in. wprowadzanie polityki mobilności i strategii transportowej, dbanie o utrzymanie odpowiednich standardów ruchu pieszego i rowerowego, współpraca z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego oraz przygotowywanie koncepcji rozwiązań transportowych zostanie Tadeusz Bartosiński, dotychczas wicedyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji.

Pionem Infrastruktury Drogowej i Organizacji, zajmującym się planowaniem rozwoju sieci drogowej, prowadzeniem polityki parkingowej i współpracą z dzielnicami w zakresie zarządzania drogami gminnymi, a także nadzorem nad ZDM, ZTM, ZRiKD i ZOM pokieruje Piotr Sójka, pełniący obecnie funkcję wiceszefa Biura Drogownictwa i Komunikacji. Jak poinformowała Kaznowska nowa struktura biura nie przewiduje funkcji inżyniera ruchu, którą dotychczas pełnił Janusz Galas.

Wiceprezydent Warszawy na czwartkowej konferencji podkreśliła, że priorytetem Biura Polityki Mobilności i Transportu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i wprowadzenie w życie założeń warszawskiej polityki mobilności. "Nowa struktura biura odzwierciedla zmiany przede wszystkim sposobu myślenia na temat mobilności i transportu i właśnie bezpieczeństwa" - dodała.

Mieczysław Reksnis podkreślił, że obecnie tworzone są szczegółowe zapisy regulaminu określającego kompetencje i zadania poszczególnych pionów biura.

Jak zaznaczyła Kaznowska w grudniu debatą podsumowującą zostały zakończone prace nad projektem warszawskiej polityki mobilności. "Mam nadzieję, że w pierwszym kwartale tego roku ten dokument zostanie uchwalony przez Radę Miasta Stołecznego Warszawy" - dodała.

Kaznowska dodała, że wdrożenie polityki mobilności i transportu będzie procesem długofalowym i "niezwykle ważnym". "Chciałabym też, żebyśmy zintensyfikowali działania nad poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego, planujemy powołanie stałego zespołu ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu, który będzie opiniował proponowane rozwiązania" - mówiła.

Poinformowała również, że ratusz chce powołać zespół roboczy, który będzie uzgadniać projekty organizacji ruchu, szczególnie stałych organizacji, których jest obecnie około 5 tys. rocznie. "Do prac tego zespołu włączymy wszystkich zainteresowanych, będą stali członkowie i również dopraszani" - dodała.

Wiceprezydent stolicy podkreśliła, że jednym z istotnych zadań biura na rok 2017 będzie przeprowadzenie audytu 1 tys. przejść dla pieszych m.in. na Mokotowie, Bielanach, Targówku i w Ursusie. "Wykonaliśmy już audyt 3 dzielnic, około 900 przejść, to było Śródmieście, Ochota i Praga Południe" - zaznaczyła.

Poinformowała, że w marcu zgłosi na sesji rady miasta zmiany do budżetu, ponieważ chciałaby uruchomić wydzielony, dedykowany program finansowania poprawy bezpieczeństwa drogowego. "Na 2017 r. to będzie kwota 6 mln zł i w ramach tej kwoty rozpoczniemy od poprawy przejść dla pieszych" - dodała. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Biuro Polityki Mobilności i Transportu
standardy rowerowe
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.