TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Powstanie droga rowerowa do Ząbek
INFOBIKE - Opublikowano: 04.04.2017 23:52:58
Powstanie droga rowerowa do Ząbek

W przetargu na budowę drogi rowerowej z Warszawy do Ząbek złożono oferty. Już wkrótce ul. Radzymińska się zmieni. W maju warszawski Zarząd Dróg Miejskich planuje remont nawierzchni, zaś do połowy 2018 r. budowę drogę dla rowerów, chodniki i oświetlenie.

W przetargu na budowę drogi rowerowej z Warszawy do Ząbek złożono oferty. Już wkrótce ul. Radzymińska się zmieni. W maju warszawski Zarząd Dróg Miejskich planuje remont nawierzchni, zaś do połowy 2018 r. budowę drogę dla rowerów, chodniki i oświetlenie.

Ul. Radzymińska na Zaciszu przejdzie w najbliższym czasie gruntowną metamorfozę. Już w maju nową nawierzchnię zyska jezdnia od granicy Warszawy do ul. Młodzieńczej (jezdnia zachodnia) i Bukowieckiej (jezdnia wschodnia).

To jednak nie wszystko. W toku jest przetarg na kompleksową modernizację pozostałych elementów ulicy. Inwestycja będzie realizowana przy wsparciu środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Obejmuje ona budowę drogi dla rowerów, remont chodników i oświetlenia oraz budowę mostku nad Kanałem Zaciszańskim.

Droga dla rowerów będzie kontynuacją istniejącej trasy, która kończy się w rejonie ul. Karkonoszy. W 2018 r. powstanie kolejny, blisko 3-kilometrowy odcinek od ul. Karkonoszy do ul. Bystrej. Droga dla rowerów będzie przebiegać po północno-zachodniej stronie jezdni, ruch będzie jednak możliwy także po drugiej stronie, dzięki wykorzystaniu istniejącej jezdni serwisowej. Równocześnie powstanie również droga dla rowerów i chodnik wzdłuż ul. Bystrej do granicy z Ząbkami.

Na całym odcinku wzdłuż drogi dla rowerów powstanie nowy, równy chodnik. Uporządkowana zostanie także zieleń uliczna. W ramach prac została przewidziana także modernizacja oświetlenia ulicznego oraz budowa oświetlenia drogi dla rowerów.

Złożone oferty mieszczą się w przedziale 9,7-19,5 mln zł. Dokumenty będą teraz analizowane. Wybrany wykonawca będzie miał 14 miesięcy na zrealizowanie inwestycji (nie później niż do 15.06.2018 r.). Oferenci zadeklarowali dodatkowo, że połowę prac wykonają jeszcze w tym roku.

Projekt i budowa

Koncepcja inwestycji została opracowana po konsultacjach społecznych. Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał za zadanie opracować na jej podstawie szczegółową dokumentację budowlaną, a później wybudować drogę. Prace objęte przetargiem to I etap inwestycji. Drugi będzie obejmował odcinek od ul. Bystrej do Trasy Toruńskiej, przebiegający częściowo przez Warszawę, Ząbki i Marki. Inwestycja będzie realizowana wspólnie przez te trzy miasta.

Droga dla rowerów na ul. Radzymińskiej to już kolejny projekt, jaki Warszawa realizuje w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, poświęconego m.in. rozwojowi sieci rowerowej w aglomeracji. W efekcie współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego, miasta stołecznego Warszawy oraz podwarszawskich gmin wybrano w konkursie do realizacji 13 projektów, dzięki którym zostanie powiększona sieć dróg rowerowych w Warszawie i 34 gminach sąsiadujących ze stolicą. Całkowity koszt niemal 330 km tras to prawie 340 mln zł. Samorządy dostaną na to ponad 241 mln zł dofinansowania z funduszy europejskich w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, uwzględnionych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Dzięki ZIT w Warszawie w tym i kolejnym roku przybędzie kilkadziesiąt kilometrów nowych tras, wzdłuż takich ulic jak Towarowa, Okopowa, Żwirki i Wigury, Powsińska, Wiertnicza, Połczyńska, Kasprzaka, Jagiellońska, Puławska czy Al. Jerozolimskie.

To był pierwszy konkurs na budowę sieci dróg rowerowych w ramach metropolii, w tym roku planowany jest kolejny nabór wniosków. W ramach realizacji spójnego systemu sieci tras rowerowych samorządy metropolii warszawskiej zaplanowały ok. 1,1 tys. km tras rowerowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZDM
Warszawa
droga rowerowa
Ząbki
ul. Radzymińska
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.