Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań – konkurs na koncepcję kładki pieszo-rowerowej

infobike
20.12.2017 17:01
0 Komentarzy

Poznań ogłosił konkurs na wykonanie koncepcjiarchitektonicznej kładki pieszo-rowerowej nad Wartą i Cybiną.Budowa kładki ma ruszyć w połowie 2019 roku, a jej budowa ma trwaćdwa lata. Kładka ma być zupełnie nową konstrukcją.

Na zaprojektowanie ibudowę kładki orazpodstawowe zagospodarowanie terenu Poznańma zabezpieczone 30 mln złw budżecie. Kładka mapołączyć Kampus Politechniki Poznańskiej z południową częściąOstrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią Poznania wrejonie Chwaliszewa.

Zobowiązaniem laureata I nagrody jest podpisanie zzamawiającym umowy na wykonanie prac projektowych z nadzoremautorskim. Zgłoszone w konkursie prace muszą ujmować takiewalory, jak „jakość i atrakcyjność dla użytkowników, atakże mieszkańców i osób postronnych odwiedzających tę okolicę.Wg założeń konkursu obiekt musi także wpisywać się w sposóbharmonijny w pejzaż miasta. Nie może ingerować w osie widokowe iprzysłaniać panoramy Ostrowa Tumskiego i Katedry. Zaprojektowanakładka musi wyróżniać się wysokiej jakości architekturą,zarówno w zakresie formy, jak i dbałości o detale”.

Ta inwestycja odpowiada na wyzwania, które sądla władza Poznania bardzo istotne – tereny zielone, otwartośćprzestrzeni, aktywizacja Warty i rewitalizacja południowej częściOstrowa Tumskiego – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydentaMiasta Poznania. – Będzie to niezwykle ważny element integracjioraz możliwości rekreacji nad rzeką Wartą. Połączy dwa ciągiWartostrady oraz okolice Starego Rynku z terenami wokół JezioraMaltańskiego – dodaje.

Konkurs obejmuje wykonanie koncepcji architektonicznejdla kładki zlokalizowanej w Poznaniu, w południowej częściOstrowa Tumskiego wraz funkcjonalnym połączeniem z istniejącą iplanowaną infrastrukturą pieszo – rowerową oraz zagospodarowaniemterenu – informuje Urząd Miasta Poznania.

Koncepcja konkursowa musi być zaprojektowana wtaki sposób, aby pozostawić rezerwę przestrzenną i terenową nabudowę w przyszłości mostu „Berdychowskiego” – przeprawadrogowa – dodaje Paweł Śledziejowski, prezes PoznańskichInwestycji Miejskich. – Celem jest uzyskanie najlepszej koncepcjipod względem architektonicznym, wizualnym oraz użytkowym,stanowiącej podstawę do zaprojektowania oraz budowy kładkipieszo-rowerowej.

Komentarze