TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Poznań - Park&Ride z parkingiem rowerowym
PAP - Opublikowano: 05.02.2018 16:34:35
Poznań - Park&Ride z parkingiem rowerowym

Kończą się testy funkcjonalności poszczególnych urządzeń infrastruktury i ostatnie prace przed odbiorem pierwszego w Poznaniu parkingu typu Park&Ride. Na parkingu znajdzie się 130 miejsc parkingowych dla samochodów i 20 zadaszonych stanowisk dla rowerów.

Kończą się testy funkcjonalności poszczególnych urządzeń infrastruktury i ostatnie prace przed odbiorem pierwszego w Poznaniu parkingu typu Park&Ride. Na parkingu znajdzie się 130 miejsc parkingowych dla samochodów i 20 zadaszonych stanowisk dla rowerów.

Jest on zlokalizowany przy skrzyżowaniu ulic Szymanowskiego i Smoleńskiej. Parking typu Park&Ride czyli "parkuj i jedź" zlokalizowany został przy skrzyżowaniu ulic Szymanowskiego i Smoleńskiej, czyli przy przystanku Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST). Służyć ma przede wszystkim tym, którzy korzystają z samochodu osobowego, a następnie chcą przesiąść się do pojazdów komunikacji miejskiej. Parking otwarty będzie przez całą dobę, siedem dni w tygodniu - poza świętami.

Jak zaznaczył zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski, główną ideą powstania parkingu było ograniczenie ruchu samochodowego w centrum miasta.

"Zbyt dużo samochodów wjeżdża do centrum, przez co ulice są zakorkowane. Inwestując w parkingi typu +parkuj i jedź+, chcemy zachęcać do pozostawienia samochodu w bezpiecznym, monitorowanym miejscu i kontynuowania podróży środkami transportu publicznego" – powiedział Wudarski.

Na parkingu znajdzie się 130 miejsc postojowych, w tym 6 miejsc dla użytkowników niepełnosprawnych oraz 20 zadaszonych stanowisk do postoju rowerów. Koszt inwestycji, łącznie z przygotowaniem projektu i niezbędnej dokumentacji oraz pracami budowlanymi, wyniósł ok. 4,8 mln zł.

"Parking jest wyposażony w automatyczną kasę biletową, kamery ANPR umożliwiające rozpoznawanie numerów rejestracyjnych pojazdów, terminale - wjazdowy i wyjazdowy, oraz elektroniczne tablice informujące o liczbie wolnych miejsc na parkingu, a także tablicę informacji pasażerskiej. Teren jest oświetlony i monitorowany, a sam system parkingowy zintegrowany jest z Poznańską Elektroniczną Kartą Aglomeracyjną (PEKA)" - podkreślił zastępca dyrektora ZTM w Poznaniu Daniel Wawrzyniak.

Do pozostawienia auta na parkingu uprawniają ważne i zapisane na karcie PEKA lub Elektronicznej Legitymacji Studenckiej albo Doktoranckiej m.in. bilety okresowe imienne na sieć, lub na dane strefy, a także bilet metropolitalny. Posiadając takie bilety, za pozostawienie auta na parkingu nie trzeba wnosić dodatkowej opłaty. Natomiast w sytuacji, kiedy ktoś nie posiada zapisanego biletu na karcie PEKA, ale ma potwierdzenie opłaty za parkowanie – może podróżować autobusami i tramwajami na liniach ZTM bez dodatkowych opłat.

Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z parkingu Park&Ride można znaleźć na stronie internetowej poznańskiego ZTM: www.ztm.poznan.pl.

Władze miasta już teraz planują budowę kolejnych tego typu parkingów. Mają one w najbliższym czasie powstać m.in. w okolicach ronda Starołęka, w rejonie ulic św. Michała, Warszawskiej i Świętojańskiej oraz na Strzeszynie - przy stacji kolejowej Poznań-Strzeszyn. W planach jest także budowa parkingów Park&Ride na terenie poznańskich dzielnic Górczyn i Miłostowo.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
Park&Ride
parking rowerowy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.