TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rowerowe dane Krakowa za czerwiec 2019 [FILM]
InfoBike.pl - Opublikowano: 16.07.2019 18:00:25
Coraz lepsze rowerowe dane z Krakowa [FILM]; fot. Wavelo

Krakowianie coraz chętniej wsiadają na rowery. To główny wniosek z najnowszego pomiaru ruchu rowerowego, z czerwca 2019 r. Wyniki są widocznie lepsze niż w analogicznym okresie w 2018 r.

Krakowianie coraz chętniej wsiadają na rowery. To główny wniosek z najnowszego pomiaru ruchu rowerowego, z czerwca 2019 r. Wyniki są widocznie lepsze niż w analogicznym okresie w 2018 r.

Dane mówią same za siebie. W porównaniu z czerwcem 2018 r. w czerwcu 2019 r. odnotowano wyraźny wzrost zainteresowania rowerami jako środkami lokomocji. I tak na ul. Mogilskiej ruch rowerowy wzrósł o 11 proc., Wadowickiej o 12 proc., Smoleńsk – 13 proc., na bulwarach – 17 proc., przy Dworcu Głównym – 20 proc., Monte Casino – 40 proc., ul. Tynieckiej o 45 proc., Wielickiej o 68 proc, a na Kotlarskiej aż o 132 proc.!

Lepsza infrastruktura

Z każdym miesiącem zwiększa się liczba ścieżek rowerowych w mieście. Obecnie jest 221 km infrastruktury rowerowej (w tym kontrapasów, ścieżek pieszo-rowerowych i przejazdów rowerowych).

Obecnie w mieście realizowane są dwie inwestycje z zakresu infrastruktury rowerowej: ścieżka rowerowa od ul. Przybyszewskiego wzdłuż ulic: Armii Krajowej oraz Jasnogórskiej do granic Miasta Krakowa (ZIT) oraz budowa ścieżki rowerowej od kładki na Wiśle łączącej Kazimierz z Ludwinowem wzdłuż ul. M. Konopnickiej do Ronda Matecznego, następnie wzdłuż ul. Kamieńskiego (wraz z kładką na ul. Kamieńskiego) w Krakowie – trwa realizacja robót budowlanych.

W planach do najbliższej realizacji są:

  • Przebudowa ścieżki rowerowej wzdłuż Wisły na odcinku ul. Widłakowa – ul. Tyniecka – trwa etap projektowy. Zadanie realizowane jest w trybie zaprojektuj i zbuduj

  • Projekt "Łączymy Parki Krakowa" z dzielnicy I, IV, V, VI, VII do Ojcowa

  • podpisano umowę z wykonawcą zadania: budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej na odcinku od ul. Przybyszewskiego do ul. Piastowskiej w formule "zaprojektuj i zbuduj" – BO edycja IV. Trwają prace projektowe. Termin zakończenia robót budowlanych: 30 października 2019 r.

  • wybrano wykonawcę zadania: budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Al. Kijowskiej na odcinku od ul. Lea do ul. Mazowieckiej w formule "zaprojektuj i zbuduj" - BO edycja III. Termin realizacji zamówienia: 30 października 2019 r.

  • 3. Budowa ścieżki rowerowej w ciągu wałów Wisły wraz z obiektem mostowym nad rzeką Białuchą w Krakowie – została opracowana koncepcja

  • 4. Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulic Babińskiego i Skotnickiej od ul. Bunscha do ul. Trockiego w Krakowie – zadanie jest realizowane w trybie "zaprojektuj i zbuduj". Zakończona została faza opracowywania dokumentacji projektowej

  • 5. Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż alei 29 Listopada na odcinku od Żelaznej do Opolskiej – ogłoszono przetarg: budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Alei 29 Listopada na odcinku od ul. Żelaznej do ul. Opolskiej w Krakowie – etap I w systemie P+B. Złożone zostały dwie oferty

  • 6. Budowa ścieżki rowerowej od ul. Powstańców wzdłuż ulic Strzelców i Lublańskiej do estakady wraz z dostosowaniem tunelu łączącego ulice Brogi – Rakowicka do ruchu rowerowego w Krakowie – zadanie jest realizowane w trybie "zaprojektuj i zbuduj". Trwa faza opracowywania dokumentacji projektowej

  • 7. Budowa ścieżki rowerowej w ciągu wałów Wisły wraz z obiektem mostowym nad rzeką Białuchą w Krakowie – została opracowana koncepcja.

  • W opracowaniu jest również plan budowy ścieżek rowerowych wzdłuż rzek w Krakowie w ramach projektu "Wisła łączy". W jego ramach ma powstać ponad 50 km tras pieszo-rowerowych oraz kajakowych wzdłuż Wisły i jej dopływów łączących w nowy sposób różne rejony Krakowa. Dokładne przebiegi ścieżek pieszo-rowerowych, a tym samym rejony Krakowa, które zostaną ze sobą połączone będą znane po opracowaniu projektu koncepcyjnego. Na obecnym etapie inwestycji (faza przygotowawcza) zbierane są wszystkie niezbędne informacje i uwarunkowania środowiskowe oraz przyrodnicze, które mogą mieć wpływ na przebieg przedmiotowych tras.

Liczne kampanie

Na zwiększenie zainteresowania rowerem jako środkiem przemieszczania się mają wpływ także kampanie realizowane w Krakowie. Miasto od 2017 r. organizuje akcję "Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca… i tak w kółko", która ma zachęcać krakowskich pracowników do korzystania z rowerów podczas codziennych podróży do i z pracy. Akcja adresowana jest szczególnie do kierowców.

W ubiegłym roku w kampanii uczestniczyło ponad 80 pracodawców. W szczytowym momencie kampanii na rowerze podróżowało ponad 1300 osób, a każdego miesiąca było ich blisko 1100. Średnia "rowerowa" frekwencja wyniosła ponad 56 proc. Wyniki przeprowadzonej ankiety wskazują, że ponad 18 proc. uczestników rowerowej kampanii podróżowało do pracy przed jej rozpoczęciem samochodem. Uczestnicy przejechali na rowerze w sumie ponad 1 milion km. W uznaniu za rowerowe podróże pracownicy otrzymywali co miesiąc ciekawe upominki.

Od 2013 r. Kraków realizuje projekt STARS Rowerem do szkoły. W tym roku w projekcie biorą udział 34 krakowskie szkoły samorządowe. W ramach projektu organizowane są m.in. bezpieczne przejazdy rowerowe, wycieczki i lekcje edukacyjne oraz zajęcia doskonalące technikę jazdy. W projekcie zwracamy również uwagę na kwestie kultury jazdy. Na podstawie umów Miasto współpracuje ze Stowarzyszeniem Kraków Miastem Rowerów oraz Fundacją Otwarty Plan przez co zapewnia szkołom merytoryczną pomoc w realizacji projektu i jego działań. Gmina organizuje konferencje i warsztaty dla szkolnych koordynatorów projektu. W ubiegłych latach szkoły otrzymały setki stojaków rowerowych, a jesienią ubiegłego roku, również stojaki na hulajnogi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
droga
Kraków
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.