Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rowerowe inwestycje w Radomiu w 2017 roku

infobike
05.01.2018 18:11
0 Komentarzy

Radom podawany był niejednokrotnie jako przykładdobrych rozwiązań rowerowych w Polsce. Jakie roweroweinwestycje pojawiły się w mieście w 2017 roku? Miejski ZarządDróg i Komunikacji w Radomiu podsumował zeszły rok. Nie zabrakłowzmianek o udogodnieniach dla rowerzystów.

Łączniki, ciągi pieszo-rowerowe i drogi rowerowe

W lipcu zakończyły się roboty przy przebudowieskrzyżowania ulic Traugutta, Narutowicza i Moniuszki w Śródmieściu.Kierowcy zyskali dzięki tej inwestycji dłuższy pas do skrętu wlewo w ulicę Kościuszki, rowerzyści – połączenie z ulicąJaracza i nowe przejazdy przez jezdnie, a piesi – nowe chodniki. 

Od listopada można jeździć całą ulicą Tartaczną,łączącą przemysłowe części Żakowic oraz Plant. Wcześniejdroga składała się z dwóch odcinków, do których można byłodojechać albo od ulicy Młodzianowskiej, albo od Wierzbickiej.Pośrodku rosły krzaki. Teraz przejazd jest możliwy całądługością ulicy, dzięki czemu znacznie poprawiła się obsługapobliskich firm. Nowa asfaltowa jezdnia ma około 1100 metrówdługości i sześć metrów szerokości. Po jednej stronie drogiwykonano chodnik z kostki, zaś po drugiej – ciąg pieszo-rowerowy zasfaltu – chwali się MZDiK.

MZDiK wybudował łącznik ronda Kisielewskiego z ulicąKrakowską. Następne trasy rowerowe powstały wzdłuż ulicCymerysa-Kwiatkowskiego (od ronda Dmowskiego do Placowej), Struga i11 Listopada (od wiaduktu nad torami kolejowymi do Zbrowskiego),Szarych Szeregów (pierwsza część – od strony Warszawskiej) iOkulickiego (od bulwaru na Zamłyniu do placu Kotlarza i dalej wkierunku parku Stary Ogród oraz połączenia z ulicąSzwarlikowską). Przy takich przebudowach zyskiwali oczywiścierównież przechodnie, bo wykonywaliśmy dla nich nowe nawierzchnie.

Wzbudzana przez pieszych lub rowerzystów sygnalizacjaświetlna została uruchomiona u zbiegu ulic Warszawskiej i Parkowej.

Bardziej rowerowo dzięki Bractwu Rowerowemu
Bardzo duży wpływ na powstanie wielu wymienionych wyżej inwestycji miało radomskie Bractwo Rowerowe. Stowarzyszenie zgłosiło m.in. rowerowe projekty do Budżetu Obywatelskiego Radomia, na które zagłosowali mieszkańcy miasta. Tak było w przypadku powstania połączeń rowerowych w okolicach ulic Krakowskiej i Kwiatkowskiego oraz przebudowy chodnika wzdłuż ulicy Szarych Szeregów i 11 Listopada na ciąg pieszo-rowerowy.

Komentarze