TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rowerowe inwestycje w Radomiu w 2017 roku
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 05.01.2018 20:11:04
Zdj. MZDiK Radom

Radom podawany był niejednokrotnie jako przykład dobrych rozwiązań rowerowych w Polsce. Jakie rowerowe inwestycje pojawiły się w mieście w 2017 roku? Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu podsumował zeszły rok. Nie zabrakło wzmianek o udogodnieniach dla rowerzystów.

Radom podawany był niejednokrotnie jako przykład dobrych rozwiązań rowerowych w Polsce. Jakie rowerowe inwestycje pojawiły się w mieście w 2017 roku? Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu podsumował zeszły rok. Nie zabrakło wzmianek o udogodnieniach dla rowerzystów.

Łączniki, ciągi pieszo-rowerowe i drogi rowerowe

W lipcu zakończyły się roboty przy przebudowie skrzyżowania ulic Traugutta, Narutowicza i Moniuszki w Śródmieściu. Kierowcy zyskali dzięki tej inwestycji dłuższy pas do skrętu w lewo w ulicę Kościuszki, rowerzyści - połączenie z ulicą Jaracza i nowe przejazdy przez jezdnie, a piesi - nowe chodniki. 

Od listopada można jeździć całą ulicą Tartaczną, łączącą przemysłowe części Żakowic oraz Plant. Wcześniej droga składała się z dwóch odcinków, do których można było dojechać albo od ulicy Młodzianowskiej, albo od Wierzbickiej. Pośrodku rosły krzaki. Teraz przejazd jest możliwy całą długością ulicy, dzięki czemu znacznie poprawiła się obsługa pobliskich firm. Nowa asfaltowa jezdnia ma około 1100 metrów długości i sześć metrów szerokości. Po jednej stronie drogi wykonano chodnik z kostki, zaś po drugiej - ciąg pieszo-rowerowy z asfaltu – chwali się MZDiK.

MZDiK wybudował łącznik ronda Kisielewskiego z ulicą Krakowską. Następne trasy rowerowe powstały wzdłuż ulic Cymerysa-Kwiatkowskiego (od ronda Dmowskiego do Placowej), Struga i 11 Listopada (od wiaduktu nad torami kolejowymi do Zbrowskiego), Szarych Szeregów (pierwsza część - od strony Warszawskiej) i Okulickiego (od bulwaru na Zamłyniu do placu Kotlarza i dalej w kierunku parku Stary Ogród oraz połączenia z ulicą Szwarlikowską). Przy takich przebudowach zyskiwali oczywiście również przechodnie, bo wykonywaliśmy dla nich nowe nawierzchnie.

Wzbudzana przez pieszych lub rowerzystów sygnalizacja świetlna została uruchomiona u zbiegu ulic Warszawskiej i Parkowej.

Bardziej rowerowo dzięki Bractwu Rowerowemu
Bardzo duży wpływ na powstanie wielu wymienionych wyżej inwestycji miało radomskie Bractwo Rowerowe. Stowarzyszenie zgłosiło m.in. rowerowe projekty do Budżetu Obywatelskiego Radomia, na które zagłosowali mieszkańcy miasta. Tak było w przypadku powstania połączeń rowerowych w okolicach ulic Krakowskiej i Kwiatkowskiego oraz przebudowy chodnika wzdłuż ulicy Szarych Szeregów i 11 Listopada na ciąg pieszo-rowerowy.


Sprawdź też:
Radom
MZDiK
infrastruktura rowerowa

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.