TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rowerowe podsumowanie 100 dni nowej kadencji prezydenta Lublina
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 01.03.2019 17:19:54
Rowerowe podsumowanie 100 dni nowej kadencji prezydenta Lublina

Prezydent Lublina – Krzysztof Żuk – podsumował 100 dni nowej kadencji. Aktywiści z lubelskiego Porozumienia Rowerowego postanowili podsumować ile prezydent zrealizował z podpisanej przez niego Lubelskiej Deklaracji Rowerowej.

Prezydent Lublina – Krzysztof Żuk – podsumował 100 dni nowej kadencji. Aktywiści z lubelskiego Porozumienia Rowerowego postanowili podsumować ile prezydent zrealizował z podpisanej przez niego Lubelskiej Deklaracji Rowerowej.

Porozumienie Rowerowe zawiązało się w kwietniu 2007 roku. Ma na celu aktywne wspieranie rozwoju ruchu rowerowego w Lublinie w kwestii budowy dobrej infrastruktury i prowadzenia kampanii społecznych i edukacyjnych. Obecnie jest częścią Towarzystwa dla Natury i Człowieka w Lublinie.

Jak informuje Porozumienie Rowerowe, 1 marca mija 100 dni trzeciej kadencji obecnego prezydenta. Grupa krótko podsumowuje rowerowe realizacje. Co już zrobiono, a co dopiero jest do zrobienia? Poniżej tekst podsumowania:

Lubelska Deklaracja Rowerowa na lata 2018-23

  • Obiecuję wybudować 12 km wydzielonych dróg rowerowych rocznie.
    Z tej deklaracji raczej nie uda się wywiązać. W budżecie praktycznie nie ma takich inwestycji. Pomimo, że obecnie w budowie jest aż 16,6 km dróg rowerowych (5,0 km Abramowicka; 3,0 km Wrotkowska; 2,5 km Grygowej; 1,3 km Choiny; 1,0 km Rondo na Klinie) to żadna z tych inwestycji nie dotyczy budowy budowy dróg rowerowych niezależnie od inwestycji drogowych.

  • Obiecuję rozpocząć budowę najważniejszych tras rowerowych w 2019 roku
    Tej deklaracji jeszcze nie udało się spełnić. Żadne z poniższych działań nie znalazło się w budżecie na 2019 rok.

    • ukończenie trasy łączącej Felin z Centrum, poprzez budowę dwóch brakujących odcinków drogi rowerowej wzdłuż Drogi Męczenników Majdanka (odcinek pomiędzy Krańcową a Lotniczą oraz pomiędzy Wrońską a Łęczyńską),

    • trasa łącząca Filaretów z al.Smorawińskiego, wzdłuż Sowińskiego i Poniatowskiego, w szczególności umożliwienie przejazdu rowerem przez węzeł Poniatowskiego,

    • ukończenie trasy łączącej Czechów z Centrum, poprzez wykonanie drogi dla rowerów (lub pasów rowerowych) wzdłuż ulicy Lubomelskiej i Wieniawskiej,

    • ukończenie trasy łączącej Ponikwodę z Centrum, poprzez wykonanie drogi dla rowerów (lub pasów rowerowych) od ulicy Andersa do Bajkowskiego,

    • stworzenie połączenia z Kalinowszczyzny do Centrum wzdłuż al. Lwowskiej,

    • dokończenie trasy W-Z (al. Solidarności), poprzez budowę drogi dla rowerów na odcinku Kompozytorów Polskich-Prusa oraz oznakowanie trasy wzdłuż ul. Północnej od Ducha do Placu Zamkowego,

    • trasa wzdłuż Głębokiej, na odcinku Filaretów – Nadbystrzycka,

    • trasa wzdłuż Zana, na odcinku Filaretów – Nadbystrzycka (po stronie południowej),

    • trasa wzdłuż al. Kraśnickiej, na odcinku od Bohaterów Monte Cassino do al. Racławickich (po stronie południowej). 

  • Obiecuję, że każdego roku poprawię bezpieczeństwo pod 3 szkołami podstawowymi w Lublinie.
    W tym momencie nie ogłoszono nawet przetargu na dokumentację.

  • Obiecuję dopuścić ruch rowerowy na Starym Mieście.
    W tym momencie nie ogłoszono nawet przetargu na dokumentację.

  • Obiecuję wprowadzić ułatwienia dla rowerzystów na ulicach w Centrum.
    W tym momencie nie ogłoszono nawet przetargu na dokumentację.

  • Obiecuję, że będę realizować dokumenty warunkujące Politykę rowerową i konsultować projekty dot. infrastruktury rowerowej ze środowiskiem rowerowym.
    Trudno na szybko odnieść się do tej deklaracji. Sądzimy, jednak, że nie podjęto kroków na rzecz realizacji tych dokumentów – nie powołano m.in. Rady ds. Ruchu Rowerowego.

    Dodatkowe Deklaracje Prezydenta na lata 2018-23

połączenie Węglina Południowego z Parkiem Jana Pawła II w ciągu ulicy Jana Pawła II;
  • Czekamy na decyzję – w przetargu wykonawca zażądał 2mln zł, miasto zarezerwowało 1mln zł.
połączenie Dzielnicy Hajdów-Zadębie z centrum Lublina poprzez realizację ciągów rowerowych w ul. Mełgiewskiej wraz z obsługą Parku Tatary;
  • Zadanie ma być realizowane w 2019 roku. Będzie to realizacja rowerowego projektu z Budżetu Obywatelskiego.
rozbudowę ciągów pieszo rowerowych wzdłuż dolin rzecznych Bystrzyca, Czechówka i Czerniejówka;
  • W tym momencie nie ogłoszono nawet przetargu na dokumentację.
przygotowanie infrastruktury rowerowej łączącej centrum Lublina z dzielnicą Sławin, wzdłuż al. Warszawskiej;
  • W tym momencie nie ogłoszono nawet przetargu na dokumentację.
działania wewnątrz dzielnic tworzące połączenia i skróty rowerowe oraz bezpieczne otoczenie dla szkół;
  • W tym momencie nie ogłoszono nawet przetargu na dokumentację.
realizację opracowanych już działań łączących infrastrukturę rowerową: wjazd na Plac Litewski, zmiany w obrębie ulic Zamojska – Misjonarska – Bernardyńska, zmiany w infrastrukturze rowerowej na skrzyżowaniu ul. Muzycznej z Narutowicza, Nadbystrzycką i Głęboką;
  • W tym momencie nie ogłoszono nawet przetargu na dokumentację.
rozwijanie programu edukacji rowerowej dla uczniów szkół, ale także wprowadzenie nowych programów edukacyjnych dla przedszkolaków i studentów.
  • W bieżącym roku ogłoszono konkurs na realizację takiego zadania. Pod koniec 2018 roku realizowano zajęcia w przedszkolach.

Jak w skrócie Porozumienie Rowerowe podsumowuje działalność prezydenta?

 - Przez pierwsze 100 dni bardzo niewiele udało się zrealizować. Liczymy, że Prezydent dotrzymana złożonych deklaracji. Na wiele rzeczy jest jeszcze wiele czasu. Trzymamy kciuki! - czytamy na stronie internetowej Porozumienia. Grupa zastrzega sobie prawo do pomyłek i prosi o kontakt w przypadku ich wykrycia.

Zobacz źródło




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
Porozumienie Rowerowe
podsumowanie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.