TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rowerowy kontraruch w Warszawie w 2018 roku
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 28.12.2018 14:20:57
Zdj. Pełnomocnik ds. komunikacji rowerowej

Kontraruch rowerowy staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem w Polsce. Jak w tym roku radziła sobie z kontraruchem Warszawa?

Kontraruch rowerowy staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem w Polsce. Jak w tym roku radziła sobie z kontraruchem Warszawa?

Kontraruch rowerowy to umożliwienie poruszania się rowerem w kierunku przeciwnym do ogólnej organizacji ruchu. W Unii Europejskiej taka organizacja ruchu jest powszechnie stosowana. W Belgii i Francji takie rozwiązania są wprowadzane obligatoryjnie. Również w Polsce kontraruch rowerowy zyskuje na popularności.

Wśród miast, które prowadziły takie rozwiązanie, prym wiedzie Radom, którego wszystkie ulice jednokierunkowe są dwukierunkowe dla rowerzystów. Miasto otrzymało za to nagrodę w Kongresie Transportu Publicznego. Autorem radomskiego projektu jest Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego.

Kontraruch w Warszawie

Jak informuje Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej, w 2018 roku 36 stołecznych ulic jednokierunkowych w 6 dzielnicach zyskało kontraruch. Pełnomocnik wyróżnia jedną z najważniejszych, czyli ul. Nowogrodzką (od Poznańskiej do Marszałkowskiej). Dzięki niej można wygodnie dotrzeć do drogi dla rowerów na ul. Marszałkowskiej. Obecnie w Warszawie kontraruch rowerowy obowiązuje na 130 warszawskich ulicach w 13 dzielnicach, co łącznie jaje 28 km.






Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
kontraruch rowerowy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.