TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rowery i hulajnogi mogą być konkurencją dla samochodów w USA
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 10.07.2018 15:41:10
Rowery i hulajnogi konkurencją dla samochodów w USA

Początkowo budzą rozbawienie. Potem często irytację, aż w końcu trudno się bez nich obyć. Małe pojazdy: rowery, skutery, tradycyjne i elektryczne deskorolki i hulajnogi, unicykle z reguły wyglądają niepoważnie, ale potraktowane poważnie mogą znacząco pomóc w tworzeniu odpowiedzialnego i bezpiecznego miasta.

Początkowo budzą rozbawienie. Potem często irytację, aż w końcu trudno się bez nich obyć. Małe pojazdy: rowery, skutery, tradycyjne i elektryczne deskorolki i hulajnogi, unicykle z reguły wyglądają niepoważnie, ale potraktowane poważnie mogą znacząco pomóc w tworzeniu odpowiedzialnego i bezpiecznego miasta.

Część uroku małych pojazdów z pewnością bierze się ze skojarzenia z zabawkami, którymi bawiliśmy się w dzieciństwie. Z pewnością nie są to jednak zabawki. Większość kosztuje co najmniej 1 tys,. dolarów, a wiele – tyle co używany samochód. Tyle, że nie wymagają dodatkowych opłat związanych z użytkowaniem samochodu: paliwa, miejsc parkingowych, opłat drogowych, ubezpieczenia. Po co zawracać sobie głowę samochodem, zwłaszcza, gdy ma się do przejechania kilometr lub dwa.

Odpowiedź wydaje się prosta: przewagą samochodu jest wygoda. Producenci małych pojazdów starają się jednak przezwyciężyć tę barierę, dodając do swoich urządzeń napęd elektryczny i różnicując ich formę. W zależności od upodobań można w nich stać lub siedzieć w różnych pozycjach. A w przypadku składanych elektrycznych pojazdów można zabrać je do pociągu lub metra: tak właśnie robi, według firmy URB-E, jedna trzecia użytkowników takich pojazdów.

Z kolei przypominający jajko, ELF trzykołowy welomobil z napędem elektrycznym ma plastikowe zadaszenie, które chroni przed deszczem. Kosztuje wprawdzie ok. 9 tys. dolarów, czyli tyle co używany samochód, ale i jakość jazdy jest porównywalna: ELF 2FR może unieść prawie 230 kg i może pomieścić dwoje dorosłych lub jednego dorosłego i dwoje dzieci. Zaopatrzony w kierunkowskazy może poruszać się zarówno po ścieżkach rowerowych, jak i ulicach.

Według badania przeprowadzonego przez Federalny Zarząd Autostrad, prawie połowę łącznej liczby kilometrów przejechanych prze samochody w Stanach Zjednoczonych w 2017, stanowiły podróże nieprzekraczające 3 mil (4,8 km). W wielu przypadkach samochody wypełnione były pasażerami, przewoziły dzieci, osoby starsze lub niepełnosprawne. Czasem wyładowane były bagażami, niekiedy jeździły w trudnym terenie lub przy złej pogodzie. Często jednak samochodami tymi jeździły pojedyncze, w pełni sprawne osoby obarczone jedynie torebka lub plecakiem, poruszające się po płaskim, miejskim terenie, w niezłych warunkach atmosferycznych. Dla wielu takich pasażerów małe pojazdy byłyby nie tylko tańszą, ale i szybszą opcją. Nie mówiąc już o tym, że zdrowszą.

Źródło

Tekst udostępniony w oparciu o licencję Creative Commons.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
USA
rower
hulajnoga
deskorolka
skuter
  • Sebbastian Pioro – 10.07.2018

    Jedyna wada w przypadku hulajnog czy desek elektrycznych jest ich zasięg... Kiedy zostana opracowane i wdrożone baterie pozwalajace na przejechanie na hulajce bezproblemowo 10-15 km - to wtedy bedzie to super srodek lokomocji. Sam dzis korzystam z dwóch hulajek - jedna to max 4 km, ale w ostatnio kupionej da sie zrobic nawet 7 km... (Przy mojej niezbyt niskiej wadze)... Zaleta hulajek jest to, ze smialo mozna je ze soba zabrac bo ladnie sie skladaja do autobusu czy pociagu i kierowca nikogo nie wyprosi jak w przypadku roweru

  • Maciej Stadnik – 10.07.2018

    Również przeniosłem się na hulajnogę😀 Przy wadze z ekwipunkiem będzie około 100kg. Robię bez problemu 20km na ładowaniu i jeszcze jest zapas energii. Prędkości do 30-33km/h. Powoli widać rosnące zainteresowanie w PL tego typu rozwiązaniami. Niestety prawo nie nadąża jeszcze za nowinkami i nadal jesteśmy traktowani jako „pieszy”, który ma poruszać się po chodniku do 5km/h, gdyby wreszcie weszło w życie prawo o środkach transportu osobistego to legalnie można jeździć po drogach rowerowych do 25km/h. 👌

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.