TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rowery miejskie IV generacji jeszcze nie dla Szczecina
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 17.01.2020 17:03:27
Zdj. UM Szczecin

Szczeciński Rower Miejski w najbliższym sezonie nie będzie systemem z rowerami IV generacji, tzn. takim, który nie wymaga stacji dokujących. Obecnie koszt wymiany systemu jest za wysoki.

Szczeciński Rower Miejski w najbliższym sezonie nie będzie systemem z rowerami IV generacji, tzn. takim, który nie wymaga stacji dokujących. Obecnie koszt wymiany systemu jest za wysoki.

Bike_S w liczbach

Obecnie Szczeciński Rower Miejski składa się z 700 rowerów III generacji 86 stacjach. Operatorem wypożyczalni jest firma Nextbike. W 2019 roku sezon rozpoczął się w marcu i zakończył 30 listopada. W tym czasie z rowerów skorzystano 410 tysięcy razy, czyli o 80 tysięcy mniej niż w poprzednim sezonie.

Wg zastępcy prezydenta Szczecina, Anny Szotkowskiej, za spadek wypożyczeń nie odpowiada z braku odpowiedniej promocji, a wpływ na zniżkowy trend miało m.in. pojawienie się w Szczecinie elektrycznych hulajnóg i skuterów.

Pomysł na rowery IV generacji

Temat uruchomienia w Szczecinie wypożyczalni z rowerami IV generacji podniósł w interpelacji radny Przemysław Słowik.

- Powinniśmy odejść od przestarzałych technologicznie rozwiązań, które nie tylko zmniejszają atrakcyjność roweru, ale również zwiększają koszty utrzymania całego systemu – powiedział radny.

Do interpelacji odniosła się Anna Szotkowska, twierdząc, że koszt zakupu tysiąca rowerów IV generacji to około 7 mln złotych.

- Czas potrzebny na przeprowadzenie procedury przetargowej to minimum 6 miesięcy. W tej sytuacji zdaniem operatora SRM Bike_S najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana systemu w czasie kolejnej przerwy zimowej – powiedziała Szotkowska w Głosie Szczecińskim.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
rower miejski
Bike_S
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.