TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rowery miejskie IV generacji jeszcze nie dla Szczecina
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 17.01.2020 17:03:27
Zdj. UM Szczecin

Szczeciński Rower Miejski w najbliższym sezonie nie będzie systemem z rowerami IV generacji, tzn. takim, który nie wymaga stacji dokujących. Obecnie koszt wymiany systemu jest za wysoki.

Szczeciński Rower Miejski w najbliższym sezonie nie będzie systemem z rowerami IV generacji, tzn. takim, który nie wymaga stacji dokujących. Obecnie koszt wymiany systemu jest za wysoki.

Bike_S w liczbach

Obecnie Szczeciński Rower Miejski składa się z 700 rowerów III generacji 86 stacjach. Operatorem wypożyczalni jest firma Nextbike. W 2019 roku sezon rozpoczął się w marcu i zakończył 30 listopada. W tym czasie z rowerów skorzystano 410 tysięcy razy, czyli o 80 tysięcy mniej niż w poprzednim sezonie.

Wg zastępcy prezydenta Szczecina, Anny Szotkowskiej, za spadek wypożyczeń nie odpowiada z braku odpowiedniej promocji, a wpływ na zniżkowy trend miało m.in. pojawienie się w Szczecinie elektrycznych hulajnóg i skuterów.

Pomysł na rowery IV generacji

Temat uruchomienia w Szczecinie wypożyczalni z rowerami IV generacji podniósł w interpelacji radny Przemysław Słowik.

- Powinniśmy odejść od przestarzałych technologicznie rozwiązań, które nie tylko zmniejszają atrakcyjność roweru, ale również zwiększają koszty utrzymania całego systemu – powiedział radny.

Do interpelacji odniosła się Anna Szotkowska, twierdząc, że koszt zakupu tysiąca rowerów IV generacji to około 7 mln złotych.

- Czas potrzebny na przeprowadzenie procedury przetargowej to minimum 6 miesięcy. W tej sytuacji zdaniem operatora SRM Bike_S najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana systemu w czasie kolejnej przerwy zimowej – powiedziała Szotkowska w Głosie Szczecińskim.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
rower miejski
Bike_S