Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siedem ważnych rowerowych kilometrów w Warszawie

infobike
21.05.2018 09:53
0 Komentarzy

ZDM Warszawa zakończył prace związane z II etapem budowytrasy rowerowej wzdłuż ul. Żwirki i Wigury. Mimo dużych ograniczeń związanych zprowadzeniem prac przy pomniku przyrody, udało się wykonać infrastrukturęrowerową i pieszą oraz przebudować sygnalizacje świetlne wzdłuż całej ulicy.

-„Przed przebudową ul. Żwirki i Wigury była skrajnienieprzyjazna pieszym i rowerzystom. Na długich odcinkach chodników nie było wogóle, pozostałe były zbudowane z kilkudziesięcioletnich płyt, krzywych ipołamanych. Rowerzyści, chcąc uniknąć korków i ogromnego ruchu na jezdni,poruszali się po trawnikach. Dlatego kilka lat temu podjęliśmy decyzję obudowie infrastruktury dla pieszych i rowerów wzdłuż całej ulicy – informuje ZDMWarszawa na swojej stronie.

Inwestycja okazała się być jedną z najtrudniejszych wWarszawie, ze względu na zabytkową aleję lip ciągnącą się w kilku szpalerówwzdłuż całej ulicy. Łącznie pod ścisłą ochroną rośnie tu ponad 1000 lip.Zgodnie z prawem, prowadzenie jakichkolwiek robót budowlanych w takim miejscuwymaga udzielenia odstępstwa przez Radę Warszawy. Stąd też przy projektowaniutrasy każdy jej szczegół był uzgadniany z Biurem Ochrony Środowiska, którenałożyło na nas szereg obostrzeń i ograniczeń w celu ochrony korzeni i koron drzew.

7 kilometrów dla pieszych i rowerów

-„Mimo ostrych wymogów udało się zrealizować inwestycję,która poprawiła warunki ruchu pieszych i rowerów. W ubiegłym roku powstałpierwszy etap inwestycji, teraz zakończyła się realizacja drugiego. W ramachinwestycji przebudowany został wiadukt nad torami kolejowymi. Dzięki zwężeniu pasówruchu (ich liczba nie zmieniła się) zamiast wąskiego chodnika pojawiły się tamdwa szerokie asfaltowe ciągi pieszo-rowerowe – podkreśla ZDM Warszawa.

Łącznie do dyspozycji rowerzystów jest blisko 7 kilometrównowej infrastruktury. Trasa połączyła ze sobą istniejące ciągi na ul. Banacha,na Polu Mokotowskim, na ul. Racławickiej oraz w ciągu ul. 17Stycznia-Cybernetyki. Wygodny dojazd do Śródmieścia zyskali rowerzyści zMokotowa, Ochoty i Włoch. Zmiany zauważą z pewnością również piesi. Do tej poryna całej długości ulicy Żwirki i Wigury istniejące kilkudziesięcioletniechodniki były w bardzo złym stanie, a na niektórych odcinkach infrastrukturydla pieszych nie było wręcz wcale.

Pracami nie został jeszcze objęty odcinek w rejoniejednostki wojskowej, czyli od ulicy 1. Sierpnia do ulicy Hynka po stroniezachodniej. Najpierw muszą tam zostać zrealizowane prace związane zinstalacjami podziemnymi, co powinno nastąpić w tym roku.

Zielona fala

Jednocześnie zmodernizowane zostały sygnalizacje świetlne nacałym ciągu, dzięki czemu powstały przejazdy dla rowerów. W sumie zmiany objęły9 sygnalizacji (z ul. 17. Stycznia, przy przystanku Leżajska, ul. 1. Sierpnia,ul. Wyględowską, ul. Racławicką, ul. Pruszkowską, ul. księcia Trojdena, ul.Banacha i ul. Wawelską), które zostały skoordynowane aby osiągnąć efekt”zielonej fali”. W ramach robót wymieniliśmy wyeksploatowane urządzeniasterujące i sygnalizatory, zaś sygnalizacja na skrzyżowaniu z ul. Hynka zostaławymieniona w całości na nową.

Komentarze