Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Śląskie: rowerem wzdłuż Wisły

infobike
17.09.2015 19:44
0 Komentarzy

Województwo Śląskie stawia naturystykę rowerową. Jednym z elementów strategii w tym zakresie mabyć powrót do realizacji koncepcji Wiślanej Trasy Rowerowej. Wzwiązku z tym w Pszczynie odbyło się spotkanie poświęconemożliwości budowy tej trasy.

W spotkaniu poświęconym dyskusji nadperspektywami budowy trasy, nad którą prace zapoczątkowano jeszczew 2006 roku podpisaniem porozumienia między samorządem wojewódzkimi władzami gmin, przez które miałaby przebiegać, wziął udziałmarszałek Wojciech Saługa.

– Mamy sporo do nadrobienia w kwestiipolityki rowerowej, stąd ten pomysł, żeby powrócić do projektuWiślanej Trasy Rowerowej. Rozpoczynamy pracę nad stworzeniemkompleksowej strategii rowerowej dla regionu i ta trasa będziejednym z obszarów, które się w niej znajdą. Rowery to nie tylkoaktywność związana z turystyką, ale dojazd do pracy, szkoły,centrów przesiadkowych, warto więc stworzyć mechanizmy, którepozwolą przesiąść się na dwa kółka ? uzasadnił potrzebęstworzenia strategii rowerowej regionu marszałek Saługa.

W pierwszym etapie realizacji ma byćprzeprowadzony audyt, którego wyniki pozwolą na analizę stanuzagospodarowania i przebiegu trasy, pozwolą na przegląd i ocenęstanu oznakowania, a także technicznych i prawnych uwarunkowań jejpowstawania. Zakres audytu przedstawili obecni na spotkaniuprzedstawiciele fundacji ?Napraw sobie miasto?.

W trakcie dyskusji, która odbywałasię w Pszczynie, zaprezentowano też możliwości pozyskiwaniaśrodków finansowych na budowę dróg rowerowych ze środków RPOWojewództwa Śląskiego, Europejskiego Programu Terytorialnego iProgramu Rozwoju Obszarów Wiejskich.

– Mówiąc o Wiślanej Trasie Rowerowejmyślimy szerzej o kolejnych przedsięwzięciach. Przyjęty standardpowinien dotyczyć wszystkich tras rowerowych na terenie województwa.Mamy szansę uzupełnić brakujące elementy, choćby w oznakowaniu.Infrastruktura to nie jest tylko droga w sensie fizycznym, alewszystko, co wiąże się z ruchem na niej, np. baza noclegowa,gastronomiczna, obecność serwisów rowerowych. To musi być system,z którego rowerzyści będą mogli i chcieli korzystać ?podkreślał Aleksander Kopia, oficer rowerowy WojewództwaŚląskiego.

Śląskie jest trzecim regionem wPolsce, w którym funkcjonuje tzw. oficer rowerowy. Do jego zadańnależy m.in. koordynacja działań dotyczących rowerowej politykiwojewództwa, stworzenia jednolitych standardów tworzeniainfrastruktury rowerowej, współpraca z samorządami, organizacjamipozarządowymi i innymi instytucjami, których zakres działaniazwiązany jest z szeroko pojętym ruchem rowerowym.

Komentarze