TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Sosnowiec - rozbudowa roweru miejskiego i dróg rowerowych
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 27.12.2018 15:47:45
Sosnowiec - rozbudowa roweru miejskiego i dróg rowerowych

W Sosnowcu mają powstać nowe stacje roweru miejskiego, drogi rowerowe oraz zmodernizowane zostaną przejścia podziemne. Na ten cel miasto otrzymało 21,7 mln zł ze środków UE.

W Sosnowcu mają powstać nowe stacje roweru miejskiego, drogi rowerowe oraz zmodernizowane zostaną przejścia podziemne. Na ten cel miasto otrzymało 21,7 mln zł ze środków UE.

Dotąd, w pierwszym etapie unijnego projektu modernizacji infrastruktury transportowej, Sosnowiec w ramach szacowanego na 67 mln zł (przy dotacji na poziomie około 56 mln zł) przebudował ul. 3 Maja w ścisłym centrum (wraz z wytyczeniem buspasów), wyremontował siedem przejść podziemnych, a także zbudował ponad 20 km dróg rowerowych i uruchomił zalążek sieci wypożyczalni rowerów.

Teraz, dzięki kolejnemu dofinansowaniu, w projekcie szacowanym na 26,5 mln zł miasto zamierza wyremontować pięć kolejnych przejść podziemnych, wybudować 12 stacji rowerowych i kilka kilometrów dróg rowerowych.

Jak przekazał w poniedziałek rzecznik sosnowieckiego magistratu Rafał Łysy, w tym etapie przebudowane zostaną m.in. duże przejścia podziemne w rejonie Placu Ćwierka i tzw. plastrów miodu (potoczna nazwa pawilonów przy ul. 3 Maja w pobliżu skrzyżowania z ul. Piłsudskiego) oraz pod skrzyżowaniem ul. Piłsudskiego z ul. Sobieskiego.

Do remontu miasto wytypowało też przejścia pod rondem Zagłębia Dąbrowskiego (pod ul. Ostrogórską, Sienkiewicza, 1 Maja, Małachowskiego), przy Parku Sieleckim (pod 3 Maja) oraz na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego, al. Mireckiego i ul. Starej (Rondo Uznańskiego).

Zakres prac w poszczególnych przejściach będzie różny, uzależniony m.in. od lokalnych możliwości. Wszystkie przejścia będą objęte monitoringiem i wyposażone w urządzenia mające umożliwiać ich pokonywanie niepełnosprawnym. W dwóch przejściach pojawią się nowe toalety publiczne (przy Parku Sieleckim i rondzie Zagłębia Dąbrowskiego).

Rozbudowany zostanie też system Sosnowieckiego Roweru Miejskiego - do obecnych dziewięciu stacji, w których jest 130 rowerów, dołączy 12 kolejnych, również ze 130 rowerami.

Nowe stacje powstaną przy ul. 3 Maja (rejon przejścia podziemnego przy Parku Sieleckim), ul. Gospodarczej (przy parafii Nawiedzenia NMP), ul. Orlej (skrzyżowanie z ul. Nowopogońską i Staropogońską), ul. Będzińskiej, (Wydział Nauk o Ziemi) czy ul. Mościckiego (Urząd Miejski/ dworzec autobusowy).

Kolejne nowe stacje zaplanowano przy ul. Blachnickiego (rejon skrzyżowania z ul. Braci Mieroszewskich), ul. 3 Maja (dworzec kolejowy), ul. Andersa (skrzyżowanie z ul. 11 Listopada), ul. Piłsudskiego (skrzyżowanie z ul. Sobieskiego), ul. Braci Mieroszewskich (skrzyżowanie z ul. Dmowskiego), ul. Kresowej (w okolicy Stadionu Ludowego) oraz przy Rondzie im. Jana Pawła II

Miasto zdobyło również fundusze na budowę około 4 km nowych dróg rowerowych.

Cała ta współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego 2014-2020 inwestycja to część kompleksowych działań, które miasto prowadzi pod hasłem ograniczania problemu niskiej emisji – m.in. poprzez działania na rzecz efektywności energetycznej i niskoemisyjnego transportu publicznego.

Mają się na to składać – prócz działań społecznych i edukacyjnych – m.in. dopłaty do wymiany pieców przez mieszkańców, termomodernizacje i wymiany źródeł ciepła w budynkach gminnych, gazyfikacja i uciepłownienie (przy współpracy spółek energetycznych).

Przy wsparciu 89,1 mln zł z RPO Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu kupiło ponadto za prawie 130 mln zł łącznie 78 autobusów, w tym 35 hybrydowych, a także trzy pierwsze autobusy elektryczne. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Sosnowiec
UE
rower miejski
drogi rowerowe
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.