TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

W Kopenhadze muszą poszerzyć trasy rowerowe
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 22.09.2017 17:17:28
W Kopenhadze muszą poszerzyć trasy rowerowe

Umieszczone na ulicach czujniki zarejestrowały w ubiegłym roku więcej rowerów niż samochodów. Ich liczba przekroczyła 265 tys. (przy 252 tys. samochodów), co stanowi ukoronowanie widocznego od wielu już lat trendu – w sumie w ciągu 20 lat ruch rowerowy w Kopenhadze wzrósł o 68%.

Umieszczone na ulicach czujniki zarejestrowały w ubiegłym roku więcej rowerów niż samochodów. Ich liczba przekroczyła 265 tys. (przy 252 tys. samochodów), co stanowi ukoronowanie widocznego od wielu już lat trendu – w sumie w ciągu 20 lat ruch rowerowy w Kopenhadze wzrósł o 68%. I nie koniec na tym, według prognoz urzędu miasta, do 2025 r, ruch rowerowy w stolicy Danii wzrośnie o kolejne 25%, a w godzinach szczytu nawet o 36%.

Satysfakcję z rowerowego boomu psuje fakt, że trasy rowerowe są coraz bardziej zapchane. Chodź Kopenhaga ma 390 km ścieżek rowerowych, to okazują się one nie wystarczające, bo na rowerach do pracy i szkoły jeździ aż 41% mieszkańców. Szacuje się, że 32% komunikacji w centrum miasta odbywa się na rowerze i że w ubiegłym roku mieszkańcy Kopenhagi łącznie pokonywali dziennie prawie półtora miliona kilometrów.

W efekcie Kopenhaga jest pierwszym miastem na świecie, które musi rozładować korki na trasach rowerowych. Pomóc ma w tym ogłoszona przez miasto strategię priorytetyzacji ścieżek rowerowych (Cykelstiprioriteringsplanen 2017-2025), która zakłada przede wszystkim poszerzenie tras rowerowych. Obecnie zajmują one jedynie 7% powierzchni dróg (dla porównania powierzchnia przeznaczona dla pieszych wynosi 26%, a dla samochodów 54% plus 12% powierzchni przeznaczonej na miejsca parkingowe. Mają pojawić się nowe trasy i "rowerowe" mosty.

Obok tras szybkiego ruchu rowerzyści będą mieli do wyboru spokojniejsze trasy "zielone" dedykowane tym, którym się nie śpieszy lub którzy, na przykład, podróżują z dziećmi. Aby rowerzyści mogli elastycznie wykorzystywać te kolejne możliwości wprowadzona ma zostać sygnalizacja, oferująca informacje o robotach drogowych i innych utrudnieniach, korkach, a także alternatywnych trasach dojazdu. Już teraz miasto modernizuje swoją mobilną aplikację ibikecph, służącą do planowania podróży rowerem. Teraz w strategicznych punktach Kopenhagi mają pojawić się elektroniczne panele z informacjami, które pomogą rowerzystom na bieżąco modyfikować trasę dojazdu.

Źródło: miasto2077.pl

Tekst udostępniony w oparciu o licencję Creative Commons.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Dania
Kopenhaga
drogi rowerowe
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.