TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawa - umowa na most pieszo-rowerowy przez Wisłę
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 05.03.2018 17:35:16
Zdj. ZDM Warszawa

Przeprawa przez Wisłę dla pieszych i rowerzystów o długości 400 metrów powstanie w Warszawie. 2 marca podpisano umowę na projekt budowlany.

Przeprawa przez Wisłę dla pieszych i rowerzystów o długości 400 metrów powstanie w Warszawie. 2 marca podpisano umowę na projekt budowlany.

Pierwszy taki most przeznaczony dla pieszych i rowerzystów zostanie oddany do użytku na przełomie 2020 i 2021 roku. Przeprawa połączy brzegi Wisły na wysokości ul. Karowej i S. Okrzei.

14 września ogłoszono wyniki międzynarodowego konkursu architektonicznego na koncepcję nowej przeprawy pieszo-rowerowej przez Wisłę. Przeprawa będzie przebiegała na wysokości ul. Karowej i S. Okrzei. Zwyciężył projekt Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. z Warszawy.

Nowa przeprawa (o długości 400 metrów i szerokości 6 metrów) na wysokości ul. Karowej i S. Okrzei wprowadzi zupełnie nową jakość do miejskiej infrastruktury. Przybliży Pragę do centrum, łącząc rewitalizowane obecnie obszary prawobrzeżnej Warszawy z bulwarami wiślanymi. Postanie spacerowy ciąg pomiędzy ul. Ząbkowską a Powiślem i Krakowskim Przedmieściem. Most pieszo-rowerowy zostanie również włączony w istniejący i planowany układ infrastruktury rowerowej po obu stronach Wisły, dzięki czemu powstanie korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z Powiślem, Śródmieściem, a nawet Wolą.

– Przybliżamy Wisłę mieszkańcom. Nowa, ponad 400-metrowa przeprawa, doskonale dopełni bulwary i ułatwi spacerowiczom przedostanie się na drugi brzeg rzeki. Podpisana właśnie umowa ze zwycięzcą naszego międzynarodowego konkursu to kolejny krok do realizacji tej jakże ważnej inwestycji – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

Projekt budowlany, który opracuje spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, ma być gotowy na początku przyszłego roku. Wartość umowy z to 6 678 900 zł. Kolejny etap to ogłoszenie przetargu i wybór wykonawcy obiektu.

Oryginalny projekt

Projekt architektoniczny mostu pieszo-rowerowego został wybrany w międzynarodowym konkursie, ogłoszonym pod koniec 2016 roku i rozstrzygniętym we wrześniu 2017 roku. Zgłoszono w nim aż 40 prac konkursowych, z czego 6 z zagranicy. Pierwszą nagrodę w wysokości 100 tys. zł oraz zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki otrzymała spółka Schuessler-Plan Inżynierzy. Ich koncepcję nagrodzono m.in. za powściągliwą i niezwykle elegancką formę, wpisującą się w pejzaż tej części miasta oraz wysoką jakość architektury. Projektanci "zachowując oryginalny i niepowtarzalny wygląd przeprawy, nie starali się konkurować z charakterystycznymi obiektami zlokalizowanymi w sąsiedztwie mostu", jury doceniło także możliwość sprawnej i efektywnej realizacji tego projektu. Ciekawostką jest to, że most nie będzie prostą "belką" przerzuconą pomiędzy brzegami, do czego jesteśmy przyzwyczajeni. Otóż osie ulic Karowej i S. Okrzei nie są w jednej linii i dlatego most będzie "przełamany" w okolicach przyczółków. Aż do drugiej podpory na jednym i drugim brzegu będzie w osi ulic a pomiędzy nimi będzie przebiegał skośnie. Punkty załamań staną się naturalnymi punktami widokowymi zapraszającymi do zatrzymania się i podziwiania wiślanego krajobrazu - informuje Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.

Prace oceniło jury w składzie: Marek Mikos – przewodniczący, zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Renata Kaznowska – zastępca Prezydenta m.st. Warszawy, Rainer Mahlamäki – fiński architekt (projektant POLIN), Wojciech Wagner – zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Łukasz Puchalski – dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, Jacek Grunt-Mejer – Pełnomocnik Prezydenta ds. rewitalizacji, Ewa Kuryłowicz i Maciej Mąka – OW SARP, Agnieszka Kulesza – Zarząd Dróg Miejskich, Hubert Markowski – Politechnika Warszawska Wydział Architektury, Wojciech Zabłocki – architekt, Patryk Zaręba – architekt krajobrazu i Henryk Zobel – Politechnika Warszawska Wydział Inżynierii Lądowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
most
projekt
umowa
Wisła
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.