TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Więcej rowerów i transportu publicznego w Londynie
MIASTO2077.PLL - Opublikowano: 29.12.2017 17:45:49
Więcej rowerów i transportu publicznego w Londynie

Więcej rowerów i transportu publicznego – łącznie z nowymi liniami miejskiej kolejki, a nawet tramwaju – przyspieszenie w budownictwie mieszkaniowym, mniej fastfoodów, mniej parkingów i więcej tanich mieszkań. To tylko kilka szczegółowych założeń nowego planu rozwoju Lonydnu na lata 2019 – 2029, który przedstawił burmistrz Sadiq Khan.

Więcej rowerów i transportu publicznego – łącznie z nowymi liniami miejskiej kolejki, a nawet tramwaju – przyspieszenie w budownictwie mieszkaniowym, mniej fastfoodów, mniej parkingów i więcej tanich mieszkań. To tylko kilka szczegółowych założeń nowego planu rozwoju Lonydnu na lata 2019 – 2029, który przedstawił burmistrz Sadiq Khan.

Jego nadrzędny cel to zapewnienie zrównoważonego rozwoju miasta, gdzie co roku przybywa 70 tys. nowych mieszkańców. Przedstawiony przez niego dokument to bardzo obszerny (525 stron) i szczegółowy plan działania, który opisuje nie tylko szeroko wyzwania, ale konkretne działania, które będą podejmowane w poszczególnych dzielnicach (boroughs). 

Dobrze widać to np. w dziedzine transportu, gdzie burmistrz wyliczył niemal sto zadań. Poza dużymi i znanymi już projektami, jak rozwój Elizabeth Line czy przekształcenie Oxford Street w deptak, są też masowe inicjatywy polegające na zagęszczaniu drzew i ładowarek elektrycznych przy ulicach, tworzenie bezpiecznych dróg pieszych i rowerowych do szkoły oraz tras do pracy w lokalnych społecznościach. W planach są też trzy mosty pieszo-rowerowe, rozbudowa wielu linii kolejki naziemnej i podziemnej, rozwój linii tramwajowych (m.in. w Sutton), ale także mniej kosztowne projekty, jak rozwój nocnych połączeń metra w nocy, czy nawet poprawienie w nim jakości powietrza.

Miasto wyznacza też standardy liczby miejsc parkingowych dla rowerów – i tak: sklepy, restauracje czy punkty usługowe (np. banki) o powierzchni większej niż 100 mkw. będą musiały posiadać 1 miejsce dla klientów na każde 20 mkw. powierzchni. W ogóle plan jest taki, aby 80 proc. podróży odbywało się pieszo, na rowerze lub transportem publicznym.

transport zahacza też projekt przykrywania autostrad dla zyskania miejsca na budownictwo mieszkaniowe. W tym obszarze miasto ma bardzo konkretne cele dla poszczególnych dzielnic – chce, aby w ciągu najbliższej dekady średniorocznie pojawiało się 65 tys. nowych mieszkań. I nie ma tu mowy o rozlewaniu się miasta. Najwięcej mieszkań ma przybyć w dzielnicach położonych blisko na wschód od City: w sąsiadującym z nim Tower Hamlets (35 tys.), Newham, gdzie jest miasteczko olimpijskie (38 tys.) oraz Greenwich (32 tys.), po drugiej stronie rzeki. Dzielnice mają zadbać o to, aby nowa zabudowa nie była oddalona o więcej niż 800 metrów od najbliższej istniejącej stacji metra lub kolejki.

Obszarów rozwoju miasta w przedstawionym projekcie jest zresztą długa lista. Wszystko będzie realizowane w ramach sześciu polityk:
– budowania silnej i inkluzywnej społeczności – 40 proc. londyńczyków urodziło się poza Wielką Brytanią, a używa się tu ponad 300 języków;
– jak najlepszego wykorzystania przestrzeni – do 2041 roku liczba mieszkańców ma wzrosnąć z 8,9 do 10,8 mln ludzi;
– tworzenia zdrowego miasta – Londyn to miasto o ogromny zróżnicowaniu jeśli chodzi o zdrowie i różnice w oczekiwanej długości życia pomiędzy najbiedniejszymi oraz najzamożniejszymi dzielnicami sięgają 15 lat w przypadku mężczyzn oraz 19 lat, gdy chodzi o kobiety;
– zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych – rocznie potrzeba 43 tys. mieszkań przystępnie cenowych i dlatego burmistrze chce, aby niemal połowa nowopowstającego zasobu (270 tys.) była dostępna dla słabiej sytuowanych;
– dobrego wzrostu gospodarczego – miasto chce, aby rocznie powstawało tu 49 tys. nowych miejsc pracy i to rozsianej po całym mieście;
– wzrostu efektywności i żywotności – do połowy wieku Londyn ma być miastem neutralnym jeśli chodzi o emisję CO2.

Źródło: miasto2077.pl

Tekst udostępniony w oparciu o licencję Creative Commons.  




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Londyn
zrównoważony transport
Sadiq Khan
transport publiczny
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.