TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Władze Poznania na rowerach
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 21.02.2018 14:34:42
Zdj. Poznan.pl

Prezydent Poznania ze swoim zastępcą wsiedli na rowerowy, by razem ze stowarzyszeniem Rowerowy Poznań objechać miasto i rozmawiać o infrastrukturze rowerowej.

Prezydent Poznania ze swoim zastępcą wsiedli na rowerowy, by razem ze stowarzyszeniem Rowerowy Poznań objechać miasto i rozmawiać o infrastrukturze rowerowej.

Ze strony miasta w przejeździe rowerowym wzięli udiał prezydent Jacek Jaśkowiak i jego zastępca Maciej Wudarski. Przejechali centrum Poznania: od Starego Rynku przez plac Bernardyński, Garbary, ulicę Półwiejską, ul. Kościuszki i Ratajczaka, okolice Dworca Głównego, Łazarz i Jeżyce i rondo Kaponiera aż do placu Kolegiackiego.

- Zrzeszeni w stowarzyszeniu rowerzyści pokazywali miejsca, w których przejazd rowerem można by znacząco ułatwić pod warunkiem wypracowania nowych rozwiązań drogowych. Wskazywali m.in. na potrzebę wyrównania kostki brukowej na Starym Rynku i w jego okolicach, na konieczność spójnego połączenia istniejących odcinków dróg i ścieżek rowerowych czy na słynne zwężenie w pobliżu Starego Browaru, które zmusza rowerzystów do zejścia z roweru i przejścia niebezpiecznego odcinka pieszo. Podpowiadali też szczegółowe rozwiązania dotyczące konkretnych dzielnic – informuje Alicja Wesołowska z biura prasowego Urzędu Miasta.

- Nie oczekujemy, że wszystkie koniecznie zmiany zostaną wprowadzone natychmiast - zaznacza Andrzej Janowski, prezes Rowerowego Poznania. - Ale chcemy potwierdzenia, że przyjęty przez miasto program rowerowy będzie konsekwentnie realizowany, bo polityka rowerowa jest ważnym elementem zrównoważonego rozwoju miasta – dodaje. Prezydent Poznania podkreśla, że miasto jest otwarte na rozwiązania usprawniające poruszanie się po mieście rowerem.

- W Poznaniu coraz więcej osób wykorzystuje rower jako środek transportu - mówi Jacek Jaśkowiak. - Najbardziej pokazuje to dynamika wzrostu wypożyczeń rowerów miejskich. Ich liczba wzrosła ze 100 tysięcy do miliona w ciągu zaledwie trzech lat. Tak duży wzrost udziału rowerzystów w ruchu drogowym generuje konflikty. Z tym zjawiskiem muszą się zmierzyć zarówno kierowcy, dla których rowerzyści są coraz powszechniejszymi współużytkownikami drogi, jak i miasto. Brak odpowiedniej infrastruktury prowadzi do tego, że rowerzyści, którzy nie są pewni swoich umiejętności - na przykład dzieci czy seniorzy - łamią przepisy i wykorzystują do jazdy chodniki, bojąc się o swoje bezpieczeństwo. Odpowiednia infrastruktura rowerowa leży w interesie wszystkich uczestników ruchu: rowerzystów, kierowców oraz pieszych i jest niezbędna w dobrze zarządzanym mieście. Dlatego program rowerowy będzie realizowany – dodaje Jaśkowiak.

Zarówno przedstawiciele rowerzystów, jak i miasta zgodzili się również, że ważna jest edukacja wszystkich uczestników ruchu, w tym rowerzystów.  W 2017 roku miasto przeznaczyło na rowerowe szkolenia dorosłych oraz edukację dzieci w szkołach prawie 100 tysięcy zł. Otwarty konkurs na ich przeprowadzenie wygrał właśnie Rowerowy Poznań. Stowarzyszenie - poza szkoleniami teoretycznymi - zorganizowało również praktyczne przejazdy kursantów przez miasto z instruktorem, który pokazywał, jak bezpiecznie korzystać z rowerowej infrastruktury, jak zachować się na kontrapasie rowerowym czy jak przejechać przez Kaponierę. Dzieci podczas zajęć w klasach i  przejazdów po ulicach poznały zasady bezpiecznej jazdy rowerem po mieście – czytamy na oficjalnej stronie internetowej Poznania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
Jacek Jaśkowiak
Rowerowy Poznań
infrastruktura rowerowa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.