TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wreszcie ruszy remont trasy do Radomia?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 10.03.2017 12:26:00 5 komentarzy
Wreszcie ruszy remont trasy do Radomia?

Na przełomie marca i kwietnia PKP PLK planują podpisać umowy z wykonawcami modernizacji dwóch odcinków linii kolejowej z Warszawy do Radomia.

Na przełomie marca i kwietnia PKP PLK planują podpisać umowy z wykonawcami modernizacji dwóch odcinków linii kolejowej z Warszawy do Radomia. Roboty mają ruszyć w drugiej połowie 2018 r., a zakończyć w 2021 r. Koszt inwestycji to ok. 800 mln zł.

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia to inwestycja od lat oczekiwana przez mieszkańców Radomia i całego regionu. Wielu z nich codziennie dojeżdża do pracy do stolicy.

Jak poinformował PAP Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, na przełomie marca i kwietnia planowane jest podpisanie umów z wykonawcami robót.

Jakubowski powiedział, że na początku roku wybrano najkorzystniejsze oferty dotyczące modernizacji dwóch odcinków trasy kolejowej: Warszawa - Czachówek - Warka oraz Warka - Radom.

W przypadku odcinka z Czachówka do Warki wybrano propozycję konsorcjum sześciu podmiotów polskich i zagranicznych, na czele ze spółką Strabag. Oferta opiewa na 266,5 mln zł. Najlepszą ofertę na odcinek z Warki do Radomia złożyło konsorcjum sześciu spółek z Polski, Austrii i Niemiec, którego liderem jest Track Tec Construction z Wrocławia. Konsorcjum zażądało 527,9 mln zł.

Prace na odcinku z Warki do Radomia to kluczowy element modernizacji trasy kolejowej z Radomia do stolicy. Na tym odcinku przebiega tylko jeden tor, co ogranicza ruch kolejowy. Wykonawca robót będzie więc musiał m.in. wybudować drugi tor i nowy most nad Pilicą. "Przebudowane zostaną stacje i przystanki na trasie - wszystkie będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych" - dodał Jakubowski. Podkreślił, że zmodernizowane zostaną też przejazdy kolejowo-drogowe, co zwiększy poziom bezpieczeństwa kierowców i pociągów. Lepszy przejazd składów - jak zaznaczył Jakubowski - zapewnią zamontowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdy.

Według PKP PLK roboty budowlane na odcinku Warka - Radom powinny rozpocząć się w IV kwartale 2018 r., a zakończyć w II kwartale 2021 r. Na odcinku Czachówek - Warka rozpoczęcie prac planowane są na III kwartał 2018 r., a zakończenie w II kwartale 2020 r.

Przed przystąpieniem do robót wykonawcy muszą opracować projekty inwestycji, ponieważ są one realizowane w formule "projektuj i buduj".

Obecnie trwa przebudowa 27-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Roboty na tym fragmencie trasy mają zakończyć się w 2017 r.

Po zmodernizowaniu całej linii kolejowej z Warszawy do Radomia pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Do około 75 minut skrócony zostanie czas przejazdu najszybszych pociągów, obecnie to ok. 115 minut.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Radom
Warka
Czachówek
PKP PLK
  • realista – 10.03.2017

    Oczywiście zaraz "fachowcy" stwierdzą, że remonty się zaczyna od budowy drugiego toru. Tu akurat nie będzie to takie banalne jak na Otwock - Pilawa, bo trzeba w wielu miejscach zmienić geometrię, albo przynajmniej przestawić słupy trakcyjne. W normalnym kraju to już by była szykowana odpowiednia logistyka, budowane drugie przęsło mostu w Warce, składowane materiały (prefabrykowane przepusty, tłuczeń, podkłady, słupy, elementy peronów itp), budowane wiadukty itp. Niecałe 50km pewnie będzie zamknięte z 10 lat, bo jakoś zniknął ciężki sprzęt... Termin 2021 jest równie realny jak wcześniej 2000 czy 2012. Realnie to może do 2030 się wyrobią... A wtedy trzeba będzie znów ryć stację w Radomiu i remontować W-wa - Czachówek - Warka...Przeraża matematyka PKP. 100km jadąc 160km/h to mniej niż 40 minut. Pospieszny pociąg powinien się wyrobić w góra 50 minut z Radomia na Zachodni, a 75' to osobówka. Za komuny pociągi tam jeździły jednotorem nie wiele więcej niż godzinę... I to nie tak dalekiej.

  • jasiu – 11.03.2017

    "Według PKP PLK roboty budowlane na odcinku Warka - Radom powinny rozpocząć się w IV kwartale 2018 r.". To jest tak, że zamiast wymieniać przepusty, mosty, podtorze, sieć, perony itp robi się prace budowlane. Te zaczną się pewnie jak zwykle z opóźnieniem od 2025 i potrwają do 2050.

  • kolejFAN – 12.03.2017

    75 minut? to nie jest normalne. Po remoncie posp/TLK powinien zrobić odcinek Radom-Wawa w godzinę max!!

  • maj – 13.03.2017

    Godzinę to na haku siódemki. ED160 to w 45 minut góra.

  • e – 01.04.2017

    Jak będą kończyć Warka - Radom to Zachodnia - Okęcie będzie już do naprawy głównej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.