TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wrocław – 4 km nowej trasy rowerowej za 8,7 mln zł
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 02.01.2019 17:58:39
Zdj. Gmina Wrocław

We Wrocławiu oddano do użytku nową trasę rowerową o długości 4 km. Jedna z największych inwestycji rowerowych w mieście kosztowała 8,7 mln zł.

We Wrocławiu oddano do użytku nową trasę rowerową o długości 4 km. Jedna z największych inwestycji rowerowych w mieście kosztowała 8,7 mln zł.

We Wrocławiu można korzystać z ponad 1100 km tras rowerowych. Rowerzyści mają do dyspozycji ponad 9,2 tys. miejsc postojowych i około 20 samoobsługowych stacji naprawczych. W 2018 r. miasto przeznaczyło na inwestycje rowerowe blisko 21 mln zł.

W środę przedstawiciele wrocławskiego magistratu poinformowali o oddaniu do użytku ponad czterokilometrowej trasy wzdłuż ulicy Grabiszyńskiej, którą będzie można dostać się do centrum miasta, nieprzerwanie jadąc po jednej stronie ulicy.

Koszt budowy nowej drogi rowerowej wyniósł 8,7 mln zł. Inwestycję dofinansowała Unia Europejska, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.

"To największa inwestycja rowerowa w historii Wrocławia. Zarówno w kontekście nakładów finansowych, jak i nowej oferty dla mieszkańców. Ponad czterokilometrowa trasa biegnąca przez tak gęsto zamieszkały obszar Wrocławia to pewna gwarancja sukcesu. Jestem pewien, że już w pierwszym roku funkcjonowania trasy ruch rowerowy istotnie się zwiększy" – mówił oficer rowerowy Wrocławia Daniel Chojnacki

Dwukierunkowa droga rowerowa biegnie wzdłuż ulicy Grabiszyńskiej po południowej stronie od placu Legionów do Ślęzy. Dodatkowo na odcinku od placu Legionów do ul. Zaporoskiej także po stronie północnej. Przy okazji realizacji tej inwestycji powstały nowe chodniki, 9 wyniesionych przejść dla pieszych i dodatkowe przez ul. Grabiszyńską na wysokości nowego przystanku, a także 2 nowe przystanki tramwajowe w rejonie ul. Kolejowej.

Bardzo bliski dostęp do nowej trasy na całym odcinku, czyli od Ślęzy do placu Legionów, będzie miało teraz prawie 70 tys. osób z osiedli Oporów, Grabiszyn-Grabiszynek, Gajowice i Przedmieście Świdnickie.

Jak podkreślił prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, w planach magistratu są kolejne inwestycje rowerowe i rozszerzanie sieci tras rowerowych tak, aby utworzyły jeden spójny i bezpieczny system, a każde osiedle było skomunikowane drogami rowerowymi z centrum.

"W najbliższych latach trasy rowerowe powstaną między innymi na ulicach Wyszyńskiego, Piaskowej, Janickiego, św. Katarzyny, Kraińskiego, Na Grobli, Walońskiej, Karkonoskiej, Hubskiej, Swobodnej, Żmigrodzkiej czy Dworcowej" – zapowiedział prezydent Wrocławia.

Dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności Monika Kozłowska-Święconek dodała, że w planach jest jeszcze budowa promenady pieszo-rowerowej, tzw. promenady Krzyckiej, czyli 7,5-kilometrowej trasy pieszo-rowerowej wzdłuż kolejowej obwodnicy towarowej.

"Jesteśmy w trakcie opracowania kompleksowej koncepcji dla całego odcinka – od ulicy Grabiszyńskiej do Tarnogaju. Uruchamiając nową trasę na ul. Grabiszyńskiej, świadomie łączymy się jednocześnie z promenadą Krzycką – tworzymy kolejny element systemu pieszo-rowerowego" – powiedziała Kozłowska-Święconek.

W 2019 r. ma także dwukrotnie zwiększyć się system roweru miejskiego. Do dyspozycji mieszkańców będzie około 2 tys. rowerów i 200 stacji. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
droga rowerowa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.