Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zalecenia i kary dla operatora MEVO

infobike
11.04.2019 17:00
0 Komentarzy

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot dokonał analizy systemu MEVO i sporządził zalecenia dla wykonawcy, którą jest firma Nextbike Polska.  Ten podsumował swoje starania. OM G-G-S wskazuje na wciążwystępujące problemy i zapowiada kary wynikające z niedotrzymania umowy.

Rowerowe podsumowanie

Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Systemu RoweruMetropoltalnego MEVO przesłał mediom najnowsze informacje, będące podsumowaniemtego jak funkcjonuje system MEVO od 26 marca, czyli od momentu inauguracji.Zainteresowanie Rowerem MEVO jest ogromne, ale zauważalna jest ich mniejszadostępność. Dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot MichałGlaser nie ukrywa, że wykonawca musi liczyć się z karami umownymi. Z koleifirma Nextbike Polska zapewnia, że w ciągu najbliższych tygodni sytuacjapowinna się poprawić.

Rekordowa liczba

Od początku funkcjonowania MEVO odnotowano ponad 129 tys.wypożyczeń. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105razy. Rowery MEVO są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskichmiastach. Obecnie w 14 miastach i gminachObszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot można korzystać z 1224rowerów, a wkrótce ta liczba wzrośnie do 4080!

-„Cieszy nas duża popularność MEVO. Wdrożenie tak dużegoprojektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator niedotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnychrowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy dooperatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu MEVO. Już teraz spółkamusi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. MieszkańcówMetropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilęcierpliwości” – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura ObszaruMetropolitalnego Gdańsk – Gdynia –Sopot.

Zalecania dla systemu

OMG-G-S, jako zamawiający System MEVO, skierował dooperatora, spółki NB Tricity szereg uwag dotyczących funkcjonowania rowerumetropolitalnego. Do głównych zaleceń należą:

  • unormowanie kwestii ładowania baterii i skrócenie czasunaprawy uszkodzonych rowerów – praca zespołów serwisowych odbywa się 24h na dobę, operator zamówił kolejnezapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana bateriiodbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operatorzobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednymz najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlategooperator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowegowzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemuszafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces, operator sprowadził takżerowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskimoraz w miejscach gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargow tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie widzimyżadnych problemów z wymianą baterii w rowerach;

  • zwiększenie liczby dostępnych rowerów – w Gdańsku jest jużkolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacjidostosowujących je do funkcjonowania w systemie MEVO, operator zapewnia, żegotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszymczasie;

  • lepsza relokacja – rozmieszczenie rowerów na stacjach niespełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operatorzobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasieprzewidzianym Umową, między 5:00 a 7:00 rano, we wszystkich lokalizacjachznajdowała się odpowiednia liczba rowerów;

  • skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów – wszystkiedrobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał siędo zwiększenia obsady ekip serwisowych;

  • wznowienie możliwości dokonywania płatności – wyłączeniemożliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy niemogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicypo wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) byłojednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatorazostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

NextBike odpowiada

Oto stanowisko wykonawcy w sprawie przesłanych zaleceń:

-„Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniejpoprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będziekilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmyzasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początkuprawidłowo – pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjnyw Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie stronyzaangażowane – począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas sąprekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasiekilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie znaszych usług – podsumował Rafał Federowicz, Członek Zarządu ds. Operacji w Nextbike

Komentarze