TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zaprojektuj sobie ulicę
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 09.01.2018 18:16:55
Zdj. ReStreet

Jak dużą część ulicy powinny zajmować ścieżki rowerowe? Czy powinien być specjalny pas ruchu dla autobusów, a jeśli tak, to jak na nie jeszcze zmieścić ławkę, drzewa i tramwaj?

Jak dużą część ulicy powinny zajmować ścieżki rowerowe? Czy powinien być specjalny pas ruchu dla autobusów, a jeśli tak, to jak na nie jeszcze zmieścić ławkę, drzewa i tramwaj?

Może należałoby skasować przynajmniej z jednej strony miejsca parkingowe, szczególnie kiedy po ulicach zaczną samochody autonomiczne? Zespół urbanistów z University of San Francisco i California Polytechnic State University stworzył aplikacje ReStreet, dzięki której każdy może zaprojektować idealną ulicę.

Wrażenie robi przede wszystkim łatwość z jaką się to robi. Wystarczy przeciągnąć odpowiednią ikonę tramwaju, ścieżki rowerowej, pasa dla autonomicznego samochodu, autobusu, chodnika, drzewa albo ławki i mamy już ulice. Ale największą wartością jest to, jak szybko orientujemy się, że na wstawianie kolejnych rzeczy nie mamy już miejsca i z czegoś musimy zrezygnować: z jednego pasa ruchu dla samochodów, z drzew albo tramwaju. To uświadamia też jak projektowanie idealnych ulic jest skomplikowanym zadaniem, szczególnie kiedy chcemy zadowolić interesy wszystkich jej użytkowników. Po stworzeniu projektu trafia on do repozytorium z którego korzystają profesjonalni planiści i urbaniści. Użytkownik otrzymuje również stały link, który może udostępniać znajomym i innym użytkownikom.

Ale cel jaki postawili twórcy ReStreet jest bardziej ambitny. Do tej pory tworzeniem ulic przyszłości zajmowały się firmy technologiczne i producenci samochodów. Dzięki Restreet cały proces projektowania się demokratyzuje, zostają włączeni w niego zwykli użytkownicy ulic. Za pomocą aplikacji władze miast mogą łatwo konsultować się z mieszkańcami miasta na temat tego, jak wyobrażają sobie wygląd konkretnych ulic. Narzędzie okazało się na przykład już pomocne w przebudowie centrum San Luis Obispo. Inne miasta mogą je wykorzystywać do angażowania obywateli w decyzje projektowe i inżynieryjne, dzięki czemu uda się stworzyć lepsze ulice przyszłości.

Źródło

Tekst udostępniony w oparciu o licencję Creative Commons.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
projektowanie
ulica
ReStreet
University of San Francisco
California Polytechnic State University
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.